Якою буде дисциплінарна відповідальність приватних виконавців після прийняття нового закону

14:10, 1 июля 2021
В Україні змінюються підходи до організації діяльності Дисциплінарної комісії приватних виконавців.
Якою буде дисциплінарна відповідальність приватних виконавців після прийняття нового закону
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Якою буде дисциплінарна відповідальність приватних виконавців після прийняття законопроєкту №5660? Детальну відповідь на це питання надав член Дисциплінарної комісії приватних виконавців України, представник Робочої групи по опрацюванню законодавства у сфері примусового виконання рішень Олексій Соломко. Про це повідомляє пресслужба Асоціації приватних виконавців України.

Головні новели такі:

1️. Змінюються підходи до організації діяльності Дисциплінарної комісії приватних виконавців

На сьогодні головою ДК стає профільний заступник міністра без варіантів. Він фактично керує роботою Комісії. Секретарем Комісії також призначається представник Мін’юсту.

Законопроєкт № 5660 прибирає таку монополію регулятора на діяльність ДК. Він передбачає, що голова та секретар Дисциплінарної комісії будуть обиратися на засіданні Комісії з числа її членів.

2️. Посилюються гарантії членів ДК.

На сьогодні чинне законодавство де-факто залишає можливість для політичних кадрових ротацій в ДК.

У законопроєкті №5660 чітко вказані підстави, коли член  ДК може бути звільнений з займаної посади:

- Не виконує свої обов’язки

- Не відвідує засідання Комісії

- Перешкоджає роботі Комісії.

3️. Встановлюються чіткі критерії до подань на засідання Комісії.

Нині чимало подань, які направляються до Комісії, не містять достатнього обґрунтування проступку, який вчинив виконавець.

Законопроєкт №5660 містить чіткі вимоги до подання: що має бути зазначено і як обґрунтовано. За відсутності необхідних реквізитів, подання буде вважатись неналежним чином оформленим і не буде розглядатися.

4️. Оновлено підстави притягнення приватних виконавців до дисциплінарної відповідальності.

До існуючих 5 підстав: факт зайняття діяльністю, несумісною з діяльністю приватного виконавця; порушення правил професійної етики приватного виконавця; розголошення професійної таємниці або вчинення дій, що призвели до її розголошення; невиконання або неналежне виконання своїх професійних обов’язків; невиконання статуту АПВУ, рішень органів самоврядування приватних виконавців;

Додаються ще три підстави:

 - непроходження приватним виконавцем підвищення кваліфікації;

- ухилення від проведення перевірки діяльності приватного виконавця;

- невиконання рішення Дисциплінарної комісії приватних виконавців.

5️. Посилено вимоги до скарг на дії чи бездіяльність приватного виконавця

Головне нововведення - скарга має бути мотивованою! Зміст скарги кореспондує з вимогами статті 74 чинної редакції закону «Про виконавче провадження».

6️. Оновлено підстави проведення Мін’юстом позапланових перевірок діяльності приватних виконавців:

- Лише за скаргами, з яких випливає необхідність проведення такої перевірки. Будь-яке звернення сторони виконавчого провадження до регулятора не слугуватиме підставою для проведення перевірки!

- надходження окремої ухвали суду, якою визнані незаконними дії виконавця.

7️. Деталізовано процедуру розгляду подання Комісією.

Вона стає більш чіткою, послідовною, унормованою з обов’язковими процесуальними вимогами.

8️. Нові вимоги до рішень Дисциплінарної комісії.

Законопроект передбачає, що рішення Комісії будуть складатися зі вступної, мотивувальної та резолютивної частин. Документ деталізує, що має міститися у кожній із цих частин.

Всі рішення ДК підлягають обов’язковій публікації за умови збереження персональних даних.

9️. Перегляд видів дисциплінарних стягнень

Законопроєкт№5660 передбачає 4 види стягнень:

Попередження

- Фінансова санкція у вигляді 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян

- Заборона відкриття нових виконавчих проваджень від 3 до 6 місяців

- Припинення діяльності приватного виконавця (виключний вид дисциплінарного стягнення.

Набуває чинності лише після закінчення судового розгляду по його оскарженню).

Найбільш вразливе стягнення – зупинення діяльності приватного виконавця на термін до 6 місяців, виключається із законодавчого поля країни!

Ми змогли довести парламентарям, що такий вид покарання порушує не інтереси виконавця, а в першу чергу – сторін виконавчого провадження.

Також законопроект передбачає, що застосовуючи ті чи інші заходи стягнення, члени ДК мають враховувати пропорційність вчиненого діяння, з урахуванням всіх обставин справи.

Раніше «Судово-юридична газета» писала, що у Раді зареєстрували законопроект про виконавче провадження.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Нестандартный подход к разделу имущества и получению алиментов при разводе – прямой эфир
Telegram канал Sud.ua
Нестандартный подход к разделу имущества и получению алиментов при разводе – прямой эфир
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Інна Вітюк
    Інна Вітюк
    суддя Хмельницького апеляційного суду
  • Тетяна Левченко
    Тетяна Левченко
    суддя Сумського апеляційного суду
  • Олексій Огурцов
    Олексій Огурцов
    суддя Окружного адміністративного суду міста Києва
  • Андрій Федорчук
    Андрій Федорчук
    суддя Окружного адміністративного суду міста Києва
  • Наталія Шевченко
    Наталія Шевченко
    суддя Окружного адміністративного суду міста Києва