Електронна система торгів державним і комунальним майном: що пропонується у законопроекті
У Верховній Раді України зареєстровано проект закону «Про оренду державного та комунального майна» №1055 авторства народних депутатів Олексія Мовчана, Роксолани Підласи, Олени Шуляк та інших. Законопроектом встановлюється новий порядок передачі державного та комунального майна в оренду.
Передача в оренду державного та комунального майна, згідно з проектом закону, замість застарілої процедури проведення конкурсу буде здійснюватися шляхом продажу права оренди на майно державної та комунальної власності на електронному аукціоні в електронній торговій системі.
Зокрема зазначається, що в користування за договором оренди передається єдиний майновий комплекс підприємства, його структурний підрозділ (філія, цех, дільниця), нерухоме та інше окреме індивідуально визначене майно, що не втрачає у процесі використання своєї споживчої якості (неспоживна річ).
Законопроектом визначено ключові етапи процедури передачі в оренду державного та комунального майна, що забезпечуватимуть прозорість, конкурентність та максимальну економічну віддачу державі та місцевим органам влади від надання свого майна в оренду, такі як:
1) ухвалення рішення щодо можливості передачі майна в оренду;
2) внесення інформації про потенційний об'єкт оренди до електронної торгової системи;
3) ухвалення рішення про включення потенційного об'єкта оренди до одного з Переліків;
4) опублікування інформації про потенційний об'єкт оренди, відносно якого ухвалено рішення про включення до одного з Переліків, в електронній торговій системі;
4) розміщення в електронній торговій системі оголошення про передачу майна в оренду;
5) проведення аукціону на право оренди майна або передача об'єкта в оренду без проведення аукціону, укладання та публікація в електронній торговій системі договору оренди.
Також визначається перелік випадків, у яких фізичні та юридичні особи не можуть виступати орендарями державного та комунального майна.
- Фізичні та юридичні особи, стосовно яких застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до закону України про санкції, а також пов’язані з ними особи.
- Юридичні особи, інформація про бенефіціарних власників яких не розкрита в порушення вимог Закону України «Про Державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань».
- Фізичні та юридичні особи, зареєстровані в державах, включених до списку держав, що не співпрацюють у сфері протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом, а також юридичні особи, 50 і більше відсотків статутного капіталу яких належать прямо або опосередковано таким особам.
- фізичні та юридичні особи, які перебувають у процедурах банкрутства (неплатоспроможності) або у процесі припинення.
- Працівники орендодавця — щодо майна, яке надається в оренду такими орендодавцями.
- Працівники органів управління та балансоутримувачів — щодо майна, оренда якого погоджується такими органами управління, або яке знаходиться на балансі таких балансоутримувачів.
Для участі в аукціоні потенційний орендар подає заяву на участь в аукціоні шляхом заповнення електронної форми в електронній торговій системі, встановленої адміністратором.
Законопроектом зазначається, що прийом заяв про оренду відповідного майна (заяв про участь в електронних торгах) відбувається протягом 10 робочих днів та подальше проведення конкурсу на право оренди здійснюються через електронну торгову систему.
Якщо в момент закінчення кінцевого терміну прийняття заяв про участь в електронних торгах не подано жодної заяви в електронній торговій системі, конкурс на право оренди майна (електронний аукціон) не проводиться, електронні торги вважаються такими, що не відбулись.
Раніше «Судово-юридична газета» писала, що Комітет Верховної Ради схвалив законопроект про перезапуск ВККС.
















