Оптимізація мережі ЦНАП: що передбачає новий законопроект

11:33, 13 января 2020
Народні обранці пропонують удосконалити доступ до адміністративних послуг, які надаються в електронній формі.
Оптимізація мережі ЦНАП: що передбачає новий законопроект
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Проект закону 2679 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації мережі та функціонування центрів надання адміністративних послуг і вдосконалення доступу до адміністративних послуг, які надаються в електронній формі, був поданий народними депутатами Андрієм Клочком, Ларисою Білозір та ін.

Як зазначають автори законопроекту, функціонування на одній території одночасно центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП), які утворені районними державними адміністраціями, та ЦНАП при органах місцевого самоврядування призводить до витрачання бюджетних коштів на утримання зайвих штатів і приміщень.

Проектом закону запропоновано ліквідувати ЦНАП, утворені районними державними адміністраціями. Тобто послуги ЦНАП будуть надаватися тільки органами місцевого самоврядування. При цьому ЦНАП органів місцевого самоврядування будуть створюватися в усіх населених пунктах із чисельністю населення понад тисячу осіб.

«Суттєвим недоліком ЦНАП є також те, що відповідно до закону послуги надаються не у центрі, а через центр. Тобто увесь цей комплекс працює переважно на прийом/видачу документів через адміністратора центру. Використання ЦНАП у такий спосіб є неприпустимим марнотратством, зокрема з урахуванням того, що більшість центрів підключена до основних національних електронних інформаційних ресурсів і тому є усі умови отримати послугу безпосередньо у центрі. Для громадян надання послуг через центр, а не у центрі означає необхідність відвідувати його як мінімум двічі: один раз подати документи, другий раз забрати»,  наголошують ініціатори законопроекту.

З метою вирішення цього питання пропонується ввести процедуру надання послуг «не через ЦНАП, а у ЦНАП»: адміністративні послуги надаватимуться розташованими у ЦНАП представниками суб’єктів надання адміністративних послуг, адміністраторами або через адміністраторів шляхом їх взаємодії з суб’єктами надання адміністративних послуг.

У ЦНАП надаватимуться усі адміністративні послуги органів місцевого самоврядування, територіальних органів центральних органів виконавчої влади, а також адміністративні послуги за договорами щодо обслуговування у ЦНАП жителів інших територіальних громад.

Крім того, законопроектом перебачено:

  • надання повноважень Кабінету міністрів України встановлювати вимоги до ЦНАП;
  • удосконалення доступу до адміністративних послуг, які надаються в електронній формі, зокрема, ліквідація Єдиного державного порталу адміністративних послуг та утворення Єдиного державного веб-порталу електронних послуг;
  • уточнення терміну «адміністративна послуга» — у випадках, визначених законом, адміністративні послуги можуть надаватися без подання заяви; дії органів влади, пов’язані з реалізацією прав осіб, також визнаються адміністративними послугами;
  • надання результатів адміністративних послуг не лише рекомендованим листом, а й іншими видами поштових відправлень;
  • запровадження механізму моніторингу якості надання адміністративних послуг, зокрема надання повноважень Міністерству цифрової трансформації встановлювати порядок та показники моніторингу і порядок оприлюднення результатів моніторингу;
  • надання повноважень Міністерству цифрової трансформації та обласним державним адміністраціям звертатися до адміністративного суду щодо захисту прав осіб у сфері надання адміністративних послуг.

Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що Мінцифри переглядає політику проходження адмінпроцедур.

Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Telegram канал Sud.ua
Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Главное о суде