Оскарження наказу ДФС про проведення планової перевірки: позиція ВС

09:40, 19 марта 2020
В оскаржуваному наказі не було зазначено мету проведення перевірки.
Оскарження наказу ДФС про проведення планової перевірки: позиція ВС
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Не зазначення в наказі мети проведення планової перевірки не є підставою для визнання протиправним такого наказу. Протиправним може бути визнано наказ у разі, якщо його прийнято без належних підстав для проведення відповідної перевірки.

До такого висновку дійшов Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у справі №825/1110/17.

Обставини справи

З матеріалів справи стає відомо, що публічне акціонерне товариство «Н» звернулось до суду із позовом до Головного управління ДФС в Чернігівській області про визнання протиправним та скасування наказу про проведення документальної планової перевірки.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в оскаржуваному наказі не було зазначено мету проведення перевірки, у зв’язку із чим такий наказ, на думку позивача, є протиправним та підлягає скасуванню.

Постанову Чернігівського окружного адміністративного суду залишено без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду, у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Суд першої інстанції, з рішенням якого погодився суд апеляційної інстанції, дійшов висновку про те, що спірний наказ прийнято відповідно до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на ІІ квартал 2017 року.

Не погодившись із рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, публічне акціонерне товариство «Н» подало касаційну скаргу.

Висновок ВС

Судді ВС підкреслюють, що документальна виїзна планова перевірка платника податків можлива за умови включення останнього до плану-графіка проведення перевірок та прийняття керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу оформленого наказом рішення про проведення такої перевірки.

Пункт 81.1 статті 81 Податкового кодексу України передбачає умови та порядок допуску посадових осіб контролюючих органів до проведення документальних виїзних перевірок.

ВС наголошує, що невідповідність прийнятого керівником контролюючого органу наказу про проведення перевірки приписам абзацу третьому пункту 81.1 статі 81 Податкового кодексу України — може бути підставою для недопущення платником податків посадових осіб контролюючого органу до проведення перевірки, однак не може бути підставою для скасування самого наказу.

Колегія суддів вказує, що не зазначення в наказі на проведення перевірки мети такої перевірки відповідно до до пункту 81.1 статті 81 Податкового кодексу України є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної перевірки, чим і скористався позивач.

Проте, не зазначення в наказі мети проведення перевірки не є підставою для визнання протиправним такого наказу. Протиправним може бути визнано наказ у разі, якщо його прийнято без належних підстав для проведення відповідної перевірки.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що підставою для призначення документальної планової перевірки позивача став план-графік проведення документальних планових виїзних перевірок суб’єктів господарювання на ІІ квартал 2017 року.

Враховуючі обставини справи, Верховний Суд залишив касаційну скаргу без задоволення, а рішення судів першої та апеляційної інстанції — без змін.

Також ми писали, що відсутність коштів на судовий збір у податкової — не причина для поновлення строків оскарження.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Telegram канал Sud.ua
XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Антон Чередко
    Антон Чередко
    суддя Центрального апеляційного господарського суду