Стало відомо, чому Зеленський заветував закон про електронні комунікації

19:20, 29 октября 2020
Закон, який ветував Зеленський, містить таку купу недоліків, у тому числі стосовно відповідальності за його порушення.
Стало відомо, чому Зеленський заветував закон про електронні комунікації
president.gov.ua
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Президент України Володимир Зеленський не підписав закон № 3014 «Про електронні комунікації» і повернув його у Верховну Раду із своїми пропозиціями (тобто наклав на нього вето). Текст пропозицій Президента вже з’явився на сайті Верховної Ради.

Загалом, пропозиції Зеленського до закону зводяться до такого.

  1. Питання доступу до земельних ділянок та інфраструктури для розгортання (створення) та експлуатації електронних комунікаційних мереж мають визначатися виключно законом.
  1. Законом не врегульовано низку питань, що є ключовими при встановленні будь-якого виду відповідальності, зокрема не визначено суб’єкта, який уповноважується розглядати справи про правопорушення та накладати стягнення, строки та порядок розгляду таких справ, строки сплати штрафу, натомість встановлено, що збитки, завдані суб'єкту господарювання у зв'язку з неправомірним застосуванням до нього адміністративно-господарських санкцій, підлягають відшкодуванню в порядку, встановленому законодавством (частина сьома статті 127).
  1. З огляду на поточні та прогнозовані загрози національній безпеці та національним інтересам України з урахуванням зовнішньополітичних та внутрішніх умов, визначені Стратегією національної безпеки України, затвердженою Указом Президента України від 14 вересня 2020 року № 392, Президент вбачає необхідним збереження існуючого в Законі України «Про телекомунікації» підходу до визначення структури власності відповідних суб’єктів.

Йдеться про те, що з метою захисту національних інтересів та національної безпеки України в інформаційній сфері Законом України «Про телекомунікації» (пропонується визнати таким, що втратив чинність) встановлено вимоги до структури власності юридичних осіб – операторів телекомунікацій, які здійснюють діяльність з надання послуг з технічного обслуговування і експлуатації багатоканальних цифрових мереж ефірного теле- та радіомовлення із загальнонаціональним покриттям, за якими у структурі власності таких юридичних осіб на усіх рівнях ланцюга володіння корпоративними правами не має бути юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, зареєстрованих в офшорних зонах, а також осіб без громадянства; фізичних і юридичних осіб, які є резидентами країни, визнаної Верховною Радою України державою-агресором або державою-окупантом, а також юридичних осіб, учасниками (акціонерами) яких є такі юридичні або фізичні особи (частина третя статті 28).

  1. У положеннях Закону не враховано ситуації, що вимагають екстрених дій державних органів у разі загроз національній безпеці, економічному добробуту та правам людини.
  1. Законом пропонується рішення, прийняті регуляторним органом у сферах електронних комунікацій та радіочастотного спектра за наслідками позасудового врегулювання спору, а також рішення про застосування тимчасових заходів захисту прав заявника та рішення про накладення адміністративно-господарських санкцій віднести до виконавчих документів, що підлягають примусовому виконанню

При цьому вимог до виконавчого документа, зокрема щодо його змісту та оформлення, порядку прийняття відповідних рішень, строку пред'явлення до виконання Закон не містить. Не визначено також і зміст тимчасових заходів захисту прав заявника, підстави їх застосування та спосіб реалізації.

  1. Фактично створюється пріоритет Закону «Про електронні комунікації» над іншими законами України, у тому числі й Конституцією України. Застосування такого підходу порушує принцип верховенства права.
  1. Запропоноване Законом внесення змін до Загальнодержавної цільової програми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2013 – 2017 роки та Загальнодержавної цільової науково-технічної космічної програми України на 2013 – 2017 роки Президент вбачає недоцільним, оскільки визначений період дії названих програм (2013 – 2017 роки) закінчився.

Закон також містить низку технічних недоліків.

Також «Судово-юридична газета» розповідала про законопроект, яким депутати пропонують збирати ДНК українців.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Telegram канал Sud.ua
Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Сегодня день рождения празднуют
  • Павло Григорович
    Павло Григорович
    суддя Окружного адміністративного суду міста Києва