Зупинка підприємства до 7 днів: держава по-новому збирається контролювати бізнес

16:46, 24 ноября 2020
Мінекономіки спільно з Державною регуляторною службою України та експертами BRDO розробило нову редакцію закону про державний нагляд (контроль).
Зупинка підприємства до 7 днів: держава по-новому збирається контролювати бізнес

Переорієнтація системи державного нагляду (контролю) з домінуючої на сьогодні карально-репресивної на превентивну і ризик-орієнтовану – такі зміни пропонує нова редакція Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю)». Проект оприлюднений на сайті Мінекономіки для громадського обговорення.

Законодавчий акт розроблено спільними зусиллями Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, Державної регуляторної служби України та експертів Офісу ефективного регулювання BRDO.

На думку авторів, зміни у принципах здійснення державою контролюючих функцій дозволять збалансовано захистити інтереси громадян, бізнесу та держави, забезпечать встановлення сприятливого середовища для провадження господарської діяльності, розвитку малого і середнього підприємництва, залученню інвестицій.

Для бізнесу буде цікавим запровадження інституту добровільного аудиту стану господарської діяльності, за позитивного висновку якого частота перевірок зменшується, та інституту страхування цивільної відповідальності, за наявності якого підприємство також перевірятимуть рідше.

Крім цього, змінами пропонується створити консультативно-дорадчі органи при кожному органі контролю для неупередженого розгляду скарг підприємців на дії інспекторів.

Кожному підприємству буде періодично встановлюватися ступінь ризику, і залежно від нього буде формуватися публічний рейтинг підприємств. Місцезнаходження у рейтингу впливатиме на періодичність та тривалість перевірок державними інспекторами. За підприємством залишається право на оскарження присвоєного ступеня ризику.

Окрім спрощення процедур, проект Закону має на меті ліквідувати схеми уникнення від перевірок органів державного нагляду (контролю) недоброчесними підприємцями. Інспектор більше не буде обмежений винятково переліком адрес, зазначених у плані перевірок, тому раптова зміна місця провадження господарської діяльності суб’єкта господарювання вже не дасть можливості уникнути перевірки. Так само відсутність керівника чи уповноваженої особи на підприємстві або невнесення запису до журналу реєстрації заходів державного нагляду (контролю) більше не буде підставою для скасування перевірки.

Автори законопроекту також подбали про забезпечення безпеки споживачів. Для цього передбачено норму, згідно з якою ініціатором перевірки зможе бути не тільки особа, що безпосередньо постраждала від діяльності підприємства, але й особа, якій стало відомо про шкоду правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави.

Для забезпечення права громадян на безпечне середовище і життя змінами пропонується розширити повноваження інспектора. Той отримує можливість оперативного тимчасового припинення шкідливої діяльності підприємства на термін до семи днів. Подовження такого терміну у разі, якщо підприємство не усуває загрозу для безпеки громадян, можливе винятково за рішенням суду.

Не забуті також новітні технології. Законопроект запроваджує можливість переходу всіх учасників, як бізнесу, так і інспекторів на єдину електронну систему взаємодії – Інтегровану автоматизовану систему державного нагляду (контролю). Завдяки цьому стане можливим:

  • розширення переліку інформації, яку орган державного нагляду (контролю) має вносити до системи (інформація про аудит, рейтинг суб’єктів господарювання, навчання, результати розгляду звернень підприємців тощо);
  • проходження перевірки онлайн, якщо дозволяють технічні ресурси;
  • повідомлення підприємства про планову перевірку онлайн, замість паперового листа;
  • офіційне листування бізнесу з органами контролю, подання скарг та іншої інформації через безкоштовний електронний кабінет;
  • не надавати витяги та копії документів органу державного нагляду (контролю), якщо вони надавалися раніше та/або перебувають у володінні органу державного нагляду (контролю), а також вільний та безоплатний доступ до яких може бути отриманий через державні інформаційні системи чи ресурси.

Такий підхід дозволить пришвидшити та автоматизувати більшу кількість процесів, економлячи час та ресурси підприємців і державних органів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути у курсі найважливіших подій.

Следите за самыми актуальными новостями в наших группах в Viber и Telegram.
Ольга Совгиря о реформе Конституционного Суда
Loading...
Сегодня день рождения празднуют
  • Андрей Гайченко
    Андрей Гайченко
    заместитель Министра юстиции Украины по вопросам исполнительной службы
  • Геннадий Бершов
    Геннадий Бершов
    председатель Второго апелляционного административного суда
  • Татьяна Матиек
    Татьяна Матиек
    судья Кассационного уголовного суда Верховного Суда
  • Ярослав Романюк
    Ярослав Романюк
    председатель Верховного Суда Украины в 2013–2017 гг.
загрузка...