Депутати знайшли, де брати кошти на ремонтно-реставраційні роботи пам’яток культурної спадщини

16:55, 19 августа 2021
Президент підписав закон, який передбачає залучення коштів із розмитнення автомобілів та видачі ліцензій на проведення азартних ігор на реставрацію пам’яток культури.
Депутати знайшли, де брати кошти на ремонтно-реставраційні роботи пам’яток культурної спадщини
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Кошти на ремонтно-реставраційні роботи пам’яток культурної спадщини братимуть із розмитнення автомобілів та видачі ліцензій на проведення азартних ігор. Про це йдеться у законопроекті №5551-2 про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» щодо спрямування коштів на ремонтно-реставраційні роботи пам’яток культурної спадщини, який був схвалений парламентом у другому читанні та підписаний Президентом. Законопроект був несений «слугами народу» Євгенією Кравчук, Микитою Потураєвим, Єлизаветою Богуцькою та іншими.

У пояснювальній записці автори написали, що внесено зміни у Закон України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» з метою фінансування нової бюджетної програми «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів ремонтно-реставраційних та консерваційних робіт пам'яток культурної спадщини, що перебувають у комунальній власності» для проведення реставрації, консервації, ремонту на пам’ятках культурної спадщини, що перебувають у комунальній власності, і реалізовуватимуться в рамках програми «Велике будівництво».

У законі передбачено зараховувати до спеціального фонду Державного бюджету окремі податки та інші надходження, що сплачуються при розмитненні вживаних автомобілів, з року випуску яких минуло понад п’ять років та які були ввезені на територію Україні до кінця 2020 року.

Зокрема, встановлено, що у 2021 році податок на додану вартість та акцизний збір з таких ввезених на митну територію України автомобілів зараховуються до спеціального фонду Державного бюджету України «як виняток з положень пункту 6 частини другої статті 29, пункту 2 частини третьої статті 29 і пункту 2-1 частини четвертої статті 30 Бюджетного кодексу України» та «як виняток з положень пункту 2 частини третьої статті 29 і пункту 2-1 частини четвертої статті 30 Бюджетного кодексу України». В головному юридичному правлінні (ГЮУ) вказали, що фактично вносяться зміни до Кодексу та запроваджують новий порядок зарахування до бюджету зазначених податкових надходжень.

Крім того, закон встановлює субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів ремонтно-реставраційних та консерваційних робіт пам’яток культурної спадщини, що перебувають у комунальній власності. Кошти мають узяти із надходжень від плати за ліцензії на провадження діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор і за ліцензії на випуск та проведення лотерей.

Є в законі норма про вакцинацію. Її мають зробити за рахунок податку на додану вартість із ввезених на митну територію України вживаних автомобілів; акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів.

При цьому в ГЮУ вказали, що,. зважаючи на конституційні приписи, а також норми Бюджетного кодексу України та Регламенту Верховної Ради, закон про Державний бюджет України має особливий предмет регулювання, стосується виключно доходів і видатків держави на загальносуспільні потреби та не може містити положень про зупинення дії чи внесення змін до інших законодавчих актів.

Натомість, всупереч зазначеним законодавчим нормам та вимогам статті 40 Бюджетного кодексу України щодо предмету регулювання закону України про Державний бюджет України, у прикінцевих положеннях законопроекту запропоновано внести зміни до Закону України «Про запобігання корупції».

Експерти нагадали, що норми законів про Державний бюджет України, якими зупинялася чи обмежувалася дія інших законів України протягом відповідного бюджетного періоду, Конституційним Судом України неодноразово визнавалися неконституційними (зокрема, у рішеннях від 9 липня 2007 року №6-рп/2007, від 22 травня 2008 року №10-рп/2008, від 30 листопада 2010 року №22-рп/2010). При цьому наголошувалося, що «Верховна Рада України не повноважна при прийнятті закону  про Державний бюджет України включати до нього положення про внесення змін до чинних законів України, зупиняти дію окремих законів та/або будь-яким чином змінювати визначене іншими законами України правове регулювання суспільних відносин».

Зокрема, депутати прописали, що до складу Конкурсної комісії входять з відбору на посаду Голови Національного агентства з питань запобігання корупції також входить орган, що забезпечує координацію залучення, використання та моніторинг міжнародної технічної допомоги, що надається Україні на підставі міжнародних договорів, визначає перелік таких донорів не пізніше ніж за три місяці до завершення строку повноважень Голови Національного агентства або протягом трьох робочих днів з дня дострокового припинення його повноважень (звільнення).

Раніше «Судово-юридична газета» писала, що Депутати мають намір обмежити застосування принципу «мовчазної згоди».

Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.

 

Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Telegram канал Sud.ua
Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Сергій Дячук
    Сергій Дячук
    суддя Святошинського районного суду міста Києва
  • Юлія Черняк
    Юлія Черняк
    суддя Верховного Суду у Касаційному цивільному суді