Судам можуть заборонити зупиняти дію рішень Антимонопольного комітету
Депутати від парламентської фракції «Слуга народу» зареєстрували законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо безперешкодної реалізації Антимонопольним комітетом України повноважень у сфері захисту економічної конкуренції та захисту від недобросовісної конкуренції» (реєстр. № 6565 від 28.01.2022).
Проектом Закону пропонується внести зміни до Господарського процесуального кодексу України та Кодексу адміністративного судочинства України, а точніше в статті 137 ГПК та 151 КАСУ.
Зазначені норми доповнять новими положеннями, згідно з якими не допускається забезпечення позову шляхом зупинення дії рішень, розпоряджень та інших актів органів Антимонопольного комітету України, а також встановлення для органів Антимонопольного комітету України, його посадових осіб, державних уповноважених Антимонопольного комітету України заборони вчиняти певні дії або утримуватися від вчинення певних дій, що випливають з повноважень, визначених Законом України «Про Антимонопольний комітет України».
Автори законопроекту бідкаються, що, здійснюючи свої повноваження, Антимонопольний комітет стикається з протидією осіб, діяльність яких стає об’єктом розслідувань.
Зазначені особи, зловживаючи своїми правам, в судовому порядку забороняють Комітету приймати будь-які рішення у межах розслідувань, зупиняють дію рішень, розпоряджень Комітету (у тому числі фактично забороняючи проводити подальше розслідування), таким чином затягуючи та блокуючи його роботу.
В пояснювальній записці до законопроекту навіть наводяться приклади таких судових справ.
Зокрема, мова йде про наступні випадки.
08.11.2018 року Окружний адміністративний суд міста Києва у справі № 826/16754/18 задовольнив заяву про забезпечення позову та зупинив дію подання Антимонопольного комітету України «Про попередні висновки за результатами розгляду справи №143-26.13/153-16», складеного у ході розслідування дій групи компаній та ще 169 операторів АЗС щодо встановлення цін на світлі нафтопродукти. Суд також заборонив Антимонопольному комітету України, будь-яким його органам та структурним підрозділам приймати будь-які рішення за наслідками проведеного розслідування.
25.04.2019 року Окружний адміністративний суд міста Києва у справі № 640/7068/19 задовольнив заяву про забезпечення позову та зупинив дію Розпорядження Антимонопольного комітету України від 27.03.2019 № 08/115-р «Про початок розгляду справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції».
26.09.2019 року Господарський суд міста Києва у справі № 910/13158/19 задовольнив заяву про забезпечення позову та зупинив дію Рішення Антимонопольного комітету України від 03 вересня 2019 року №583-р, прийнятого у справі № 143-26.13/107-18, яким визнано, що два ТОВ вчинили порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів.
02.10.2019 року Окружний адміністративний суд міста Києва у справі № 640/18555/19 задовольнив заяву про забезпечення позову та заборонив Антимонопольному комітету України, будь-яким його органам та структурним підрозділам вчиняти дії на підставі подання Антимонопольного комітету України від 19 грудня 2018 року № 126-26.13/18-17/477-спр/кі «Про попередні висновки у справі № 126-26.13/18-17», складеного у ході розслідування дій ТОВ щодо обмеження доступу на ринок інших суб`єктів господарювання (покупців).
23.12.2020 року Львівський окружний адміністративний суд у справі № ЗД/380/86/20 задовольнив заяву про забезпечення позову та заборонив Антимонопольному комітету України та будь-яким органам та структурним підрозділам вчиняти дії на підставі подання Антимонопольного комітету України від 26.11.2020 №128-26.13/104-19/561-спр «Про попередні висновки за результатами розгляду справи №128-26.13/104-19» в частині, що стосується Акціонерного товариства.
Ухвали про забезпечення позовів, якими суди забороняли або приписували Комітету утримуватися від вчинення певних дій в межах розслідувань, в подальшому за скаргами АМКУ або були скасовані, або судові провадження в межах яких застосовано заходи забезпечення позову було в подальшому закрито.
Тож, в парламенті вважають, що Комітет позбавляється можливості оперативно виявляти та реагувати на порушення у сфері захисту економічної конкуренції, зобов’язувати винних осіб припиняти такі порушення, застосовувати та накладати на порушників штрафи.
Раніше Кабмін пропонував заборонити судам зупиняти рішення та акти АРМА
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook, Viber та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших події.


















