Національна служба здоров'я порадила українцям, як правильно дзвонити сімейному лікарю

18:12, 27 октября 2020
В НСЗУ нагадали, що сімейний лікар є людиною, а не цілодобовим сервісом, і закликали не плутати його з психологом.
Національна служба здоров'я порадила українцям, як правильно дзвонити сімейному лікарю
zn.ua

На сьогодні своїх сімейних лікарів обрали 30 млн 610 тисяч українців. В середньому на одного сімейного лікаря, терапевта, педіатра припадає 1300 пацієнтів. Гроші йдуть за кожним пацієнтом до закладу, в якому пацієнт обрав собі лікаря. Але це не означає, що лікар працює зі своїми пацієнтами в режимі нонстоп.

Національна служба здоров'я України розмістила в соцмережах допис з порадами, як спілкуватися з сімейним лікарем.

В НСЗУ нагадали, що на відміну від невідкладної допомоги, послуги, які надають лікарі та лікарки первинної ланки, не відносяться до екстрених.

Крім того, в Службі пояснили, що лікар або лікарка:

  1. є людиною, а не цілодобовим сервісом;
  2. має визначені робочі години та вихідні;
  3. має право обирати спосіб зв'язку з пацієнтом та вирішувати, коли відповідати на дзвінки та повідомлення;
  4. може призначити час і дату прийому пацієнту;
  5. має право вирішувати, чи є реальна потреба у виклику додому чи можна проконсультувати дистанційно.

Такі роз’яснення викликані тим, що деякі пацієнти телефонують своєму сімейному лікарю, терапевту або педіатру на мобільний у вочевидь неробочі години. Тож НСЗУ закликає реалізовувати власні права, не порушуючи права інших.

При симптомах COVID-19 потрібно телефонувати до свого лікаря, щоб він оцінив стан пацієнта, викликав мобільну бригаду для проведення тестування. Під час домашнього лікування з підтвердженим COVID також необхідно тримати зв’язок з сімейним лікарем, щоб контролювати самопочуття.

Національна служба здоров'я України надала поради, які допоможуть побудувати довготривалі комунікації з сімейним лікарем на засадах взаємоповаги. Поради зводяться до такого:

  • Якщо лікар надав свій номер мобільного, поцікавтесь, в які часи зручно дзвонити або писати та з якими питаннями.
  • Перед тим, як дзвонити лікареві, подивіться на годинник. В ідеалі час дзвінків має збігатися з часом роботи вашої амбулаторії.
  • Заздалегідь продумайте всі питання перш, ніж набирати номер лікаря. Адже нерідкі випадки, коли пацієнт згадує про найважливіше після завершення розмови і передзвонює знову.
  • Починайте розмову або текстове повідомлення з нагадування, хто ви, адже лікар не здатен пам’ятати всіх пацієнтів, та відразу переходьте до суті питання.
  • Не відправляйте аудіо-, відеоповідомлення, якщо ви не узгодили такий формат заздалегідь.
  • Невідкладна ситуація потребує невідкладної допомоги, а це або дзвінок на 103, або самостійне відвідування лікарні, яка надає медичну допомогу цілодобово. Вас приймуть без електронного направлення у разі, якщо випадок не може чекати.
  • У вихідні, святкові та неробочі дні у вашій амбулаторії працює черговий кабінет та реєстратура. Завжди можна звернутись туди перш, ніж турбувати свого лікаря дзвінком у його вихідний.
  • Не плутайте сімейного лікаря з психологом. Поважайте право вашого лікаря на відпочинок і не турбуйте його з метою «поговорити».

Раніше МОЗ розмістив для громадського обговорення типову форму договору керованого доступу.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Следите за самыми актуальными новостями в наших группах в Viber и Telegram.
Что означает налоговая амнистия для граждан: комментируют народные депутаты
Что означает налоговая амнистия для граждан: комментируют народные депутаты
Loading...
Сегодня день рождения празднуют
  • Валентина Щепоткіна
    Валентина Щепоткіна
    заступник голови Касаційного кримінального суду у складі Верховного Суду
загрузка...