Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції м. Харків пояснили особливості зберігання реєстраційних справ юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань в умовах воєнного стану. Про це йдеться у пресслужбі відомства.
«Війна диктує особливі умови зберігання реєстраційних справ юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань в умовах воєнного стану.
Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» передбачено, що реєстраційна справа в паперовій формі зберігається у суб’єкта державної реєстрації за місцезнаходженням юридичної особи, громадського формування, фізичної особи – підприємця. А саме:
щодо юридичної особи (крім громадського формування та релігійної організації) та фізичної особи - підприємця - у виконавчих органах міської ради міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київській, Севастопольській міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністраціях;
щодо релігійної організації - у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері релігії, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, в обласних, Київській та Севастопольській міських державних адміністраціях;
щодо громадського формування, професійних спілок, їх організацій, об’єднань профспілок - у Міністерстві юстиції України, територіальних органах Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
Згідно Порядку формування та зберігання реєстраційних справ підставою для передачі реєстраційної справи між суб’єктами, що забезпечують зберігання реєстраційних справ у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців, є:
- реєстраційна дія, проведена державним реєстратором, що пов'язана зі зміною місцезнаходження юридичної особи, громадського формування або фізичної особи – підприємця, якщо нове місцезнаходження розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці;
- рішення органу, який наділений відповідними повноваженнями, про утворення, зміну меж або ліквідацію адміністративно-територіальної одиниці.
Водночас постановою Кабінету Міністрів України № 209 від 6 березня 2022 року «Деякі питання державної реєстрації та
функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану»
визначено, що документи для державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань за результатом проведеної реєстрації у випадках, визначених законом, надсилаються суб’єкту державної реєстрації, уповноваженому зберігати реєстраційні справи відповідно до
закону, протягом двох місяців з дня припинення або скасування воєнного стану», — сказано у повідомленні.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.