Італія оштрафувала Ryanair на $300 млн за тиск на туристичні агентства
Італійська антимонопольна служба наклала на Ryanair штраф у розмірі 300 млн доларів за агресивну політику щодо туристичних агентств.
Регулятор дійшов висновку, що ірландська авіакомпанія незаконно перешкоджала агентам продавати її квитки, нав’язуючи клієнтам купівлю виключно через власний сайт і мобільний застосунок, повідомляє Courthouse News.
У чому звинуватили авіакомпанію
У рішенні Антимонопольного управління Італії (AGCM) зазначено, що з квітня 2023 року по квітень 2025 року Ryanair застосовувала «зловживальну стратегію», спрямовану на витіснення туристичних агентств із ринку. Зокрема, компанія:
- блокувала або ускладнювала бронювання квитків через агентів;
- обмежувала продаж квитків Ryanair у пакетах з рейсами інших авіакомпаній чи туристичними послугами;
- запроваджувала процедури, зокрема елементи біометричної перевірки, для користувачів, які купували квитки через агентства.
AGCM підкреслює, що Ryanair обслуговує близько 40% пасажиропотоку до та з Італії, а отже має домінуюче становище і здатна суттєво впливати на конкуренцію. Це один із найбільших штрафів в історії регулятора і рекордний — для авіакомпаній.
Позиція Ryanair і плани оскарження
Ryanair заявила, що оскаржуватиме рішення, назвавши висновки регулятора «дивними та необґрунтованими». Компанія також поставила під сумнів методику, за якою її визнали домінуючим гравцем на італійському ринку.
Авіаперевізник посилається на рішення суду в Мілані від січня 2024 року, де було вказано, що модель прямих продажів Ryanair вигідна споживачам і сприяє нижчим тарифам. На думку компанії, нинішній штраф суперечить цим висновкам.
Апеляція спершу розглядатиметься в адміністративному суді регіону Лаціо, а остаточну крапку може поставити Державна рада — найвищий адміністративний суд Італії. У подібних справах компаніям уже вдавалося зменшувати штрафи: зокрема, у вересні суд Лаціо майже вдвічі скоротив багатомільярдний штраф для Amazon.
Конфлікт із агентствами — основа стратегії
Штраф напряму б’є по ключовій бізнес-моделі Ryanair — максимально здешевлювати квитки, виключаючи посередників. Генеральний директор компанії Майкл О’Лірі неодноразово різко критикував онлайн-агентства, звинувачуючи їх у завищенні цін і дезорієнтації клієнтів.
За словами О’Лірі, Ryanair роками бореться з брокерами, які, на думку компанії, продають квитки в обхід її систем безпеки. Після рішення суду в Мілані у 2024 році перевізник почав укладати угоди з окремими онлайн-агентствами, надаючи їм прямий доступ до свого сайту, але водночас зберіг низку обмежень.
Із серпня 2024 року Ryanair також публікує щомісячні звіти, де стверджує, що агентства регулярно додають завищені збори за вибір місць або багаж. Водночас AGCM дійшло висновку, що методи блокування агентів з боку авіакомпанії були незаконними.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

















