Будівництво доріг відновлюється: фінансувати будуть за рахунок повернення акцизу на паливо

07:25, 15 серпня 2022
Повернення акцизного збору на паливо необхідне для фінансування дорожнього господарства, пояснюють в Уряді.
Будівництво доріг відновлюється: фінансувати будуть за рахунок повернення акцизу на паливо
Джерело фото: Львівська ОДА
Слідкуйте за актуальними новинами у соцмережах SUD.UA

У неділю, 14 серпня, Уряд зареєстрував два законопроекти.

Першим пропонується повернення акцизного збору для всіх видів палива без виключення.

Йдеться про законопроект 7668 про внесення змін до розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо ставок акцизного податку».

У пояснювальній записці, підписаній міністром інфраструктури Олександром Кубраковим, підвищення акцизу обгрунтовується таким.

«Наразі існує значний дефіцит коштів для фінансування дорожнього господарства.

Внаслідок прийняття змін до Податкового кодексу України та Митного кодексу України державний дорожній фонд практично позбавлений джерел формування, оскільки прогнозний обсяг надходження коштів із джерел, що залишились, становили близько 0,1% від обсягу, передбаченого затвердженим розписом державного бюджету.

З 1 липня 2022 року набули чинності положення Закону України від 21 червня 2022 року № 2325-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо перегляду окремих пільг з оподаткування», якими відновлено сплату акцизного податку та ввізного мита на імпортовані легкові автомобілі, однак це не компенсує втрати доходів за березень-червень, та не забезпечило повного відновлення доходів державного дорожнього фонду. Адже так і не сплачується акцизний податок на імпортоване та вироблене в Україні пальне, який був основним джерелом формування державного дорожнього фонду.

Таким чином, існує суттєвий дефіцит коштів для виконання боргових зобов’язань за запозиченнями, залученими державою або під державні гарантії на розвиток мережі автомобільних доріг загального користування, а для фінансування дорожніх робіт практично зовсім відсутні кошти, що не дає можливості забезпечити утримання мережі автомобільних доріг загального користування державного значення в належному технічному стані, а також проведення аварійно-відновних робіт на ділянках доріг та штучних спорудах, що зазнали руйнувань та пошкоджень внаслідок збройної агресії російської федерації», - зазначає Кубраков.

Отже, проектом Закону пропонується внести зміни до пункту 41 підрозділу 5 «Особливості справляння акцизного податку та екологічного податку» розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, якими встановити на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, ставки акцизного податку на бензини моторні, важкі дистиляти та інші нафтопродукти, скраплений газ, бутан, ізобутан в розмірі 100,00 євро за 1000 літрів.

Для узгодження норм Податкового кодексу України передбачено також внесення відповідних змін до абзацу першого пункту 82 підрозділу 2 «Особливості справляння податку на додану вартість» розділу XX «Перехідні положення».

Інший проект Уряду 7669 передбачає внесення зміни до Закону «Про Державний бюджет України на 2022 рік» щодо використання коштів державного дорожнього фонду».

«Для швидкого зведення нових і відновлення зруйнованих штучних споруд внаслідок військової агресії росії проти України на автомобільних дорогах загального користування з метою забезпечення тимчасового проїзду використовують тимчасові мостові переправи.

Водночас, з метою безперебійного та безпечного транспортного сполучення через значні водні перешкоди вкрай необхідним є будівництво альтернативних варіантів інженерних споруд.

За інформацією служб автомобільних доріг в областях, першочергово потребують відновлення близько 65 штучних споруд протяжністю 8 750 пог. м, які сполучають між собою села, селища та міста з районними та обласними центрами та необхідні для своєчасної доставки гуманітарної допомоги та інших вантажів.

Укравтодору доручено забезпечення належного функціонування дорожнього господарства, транспортної інфраструктури та інфраструктури, що забезпечує життєдіяльність населення та функціонування держави в умовах воєнного стану.

Однак, статтею 38 Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» передбачено, що у 2022 році, як виняток з положень статті 24-2 Бюджетного кодексу України, кошти державного дорожнього фонду спрямовуються першочергово на виконання боргових зобов’язань за запозиченнями, отриманими державою або під державні гарантії, а також на забезпечення потреб сектору оборони, що також практично унеможливлює спрямування коштів державного дорожнього фонду (навіть в разі їх надходження в необхідному обсязі) на утримання мережі автомобільних доріг загального користування державного значення в належному технічному стані, а також проведення аварійно-відновних робіт на зруйнованих ділянках доріг та штучних спорудах.

Проєктом Закону пропонується виключити статтею 38 Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік», що дасть можливість здійснити фінансове забезпечення виконання необхідних дорожніх робіт», - вказує у пояснювальній записці Міністр інфраструктури України Олександр Кубраков.

Автор: Наталя Мамченко

Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

 

Нестандартний підхід до поділу майна та отримання аліментів при розлученні – прямий ефір
Telegram канал Sud.ua
Нестандартний підхід до поділу майна та отримання аліментів при розлученні – прямий ефір
Головне про суд