У Національному агентстві з питань державної служби (НАДС) пояснили, що нова процедура класифікації посад, визначена постановою Кабміну 369, почне діяти з моменту офіційного опублікування та набрання чинності законом №4282-ІХ про реформу оплати праці державних службовців (законопроект 8222).
Відповідно до цього часу застосовується чинна (стара) процедура класифікації посад, за якою висновки не надаються.
Усі листи з результатами класифікації посад, надіслані до набрання чинності Законом №4282-ІХ, будуть опрацьовані за чинною на сьогодні (старою) процедурою.
«Отож, слідкуємо за офіційним опублікуванням Закону і набранням чинності», підкреслили у НАДС.
Нагадаємо, Президент Володимир Зеленський 3 червня підписав закон №4282-ІХ, яким в Україні запроваджено нову систему оплати праці державних службовців на основі класифікації посад на постійній основі.
Детально зміни, які внесені цим законом про реформу оплати праці держслужбовців, раніше аналізувала «Судово-юридична газета». Також ми писали, що зміниться для працівників апаратів судів.
За словами НАДС, класифікація посад дозволить зрозуміти, які професійні напрями роботи є на державній службі. Надасть змогу порівнювати оплату праці на держслужбі з ринком праці в Україні – бухгалтерів з бухгалтерами, юристів з юристами, HR з HR, а не держслужбовців загалом із знеособленим ринком.
«Таким чином, запровадження нової системи оплати праці поступово посилить позиції держави як конкурентного роботодавця на ринку праці», вважають в Агентстві.
Відповідно до Закону складовими заробітної плати державного службовця є:
Стала заробітна плата (фіксована виплата та основна винагорода за виконання посадових обов’язків):
Варіативна заробітна плата:
Законом також визначено інші гарантії та компенсації, а саме:
На період дії воєнного стану та протягом 6 місяців з дня його припинення з урахуванням особливостей адміністративно-територіальних одиниць можуть встановлюватись додаткові коригуючі коефіцієнти для оплати праці держслужбовців.
З дати набрання чинності цим законом такі складові оплати праці державного службовця визнаються саме гарантованими державою виплатами незалежно від їхньої зарплати.
Гарантії та компенсації не враховуються при формуванні фонду сталої та варіативної зарплати.
Планування цих складових оплати праці буде передбачено в Порядку планування фонду оплати праці державних службовців (частина 6 статті 50 Закону), який стане інструментом для належного планування фонду оплати праці на єдиних умовах.
Оплата праці державних службовців державних органів, діяльність яких регулюється спеціальними законодавчими актами, здійснюється відповідно до умов, встановлених відповідними актами.
До внесення відповідних змін до Закону «Про державну службу» рівнозначною посадою державної служби в державному органі, що провів класифікацію посад державної служби, визначається посада державної служби, що належить до тієї самої категорії і того самого рівня посад державної служби з урахуванням юрисдикції державного органу.
Автор: Наталя Мамченко
Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.