Плата за користування дорогами: хто і скільки платитиме

11:17, 11 июня 2020
Гроші з оплати підуть в Державний бюджет і використовуватимуться виключно на розвиток доріг.
Плата за користування дорогами: хто і скільки платитиме
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Укравтодор ініціював обговорення законопроектів №3544 та №3545, які мають на меті впровадження системи стягнення плати з іноземних перевізників. Законопроекти були ініційовані групою народних депутатів України, а розробником тексту виступив Офіс підтримки реформ при Укравтодорі.

Укравтодор надав роз’яснення щодо основних положень законодавчих ініціатив.

Хто та за якими критеріями має сплачувати за проїзд українськими дорогами?

У законопроекті передбачено, що плату сплачують іноземні перевізники, які здійснюють транзитні перевезення через територію України.

Яким чином розраховувалася вартість проїзду?

Вартість проїзду буде встановлюватися Кабінетом Міністрів України. У країнах ЄС вартість коливається від 2,2 до 11 грн. Очікується, що вартість проїзду складатиме орієнтовно 3 грн за 1 км.

Як планують організувати процес оплати та контролю?

Система контролю оплати буде залежати від конкретної моделі системи плати, яка буде обиратися на конкурсній основі.

Очікується, що буде як стаціонарне обладнання гармонізоване з комплексами WiM, так і мобільні патрулі із дистанційним зчитуванням пристроїв нарахування плати.

Які саме дороги будуть платними для вантажівок?

Плата за проїзд буде стягуватися винятково із автомобільних доріг, які перебувають у нормативному стані. Наразі таких доріг близько 12 тис. км.

Куди підуть гроші з оплати проїзду?

Гроші з оплати підуть винятково в Державний бюджет, а саме в дорожній фонд і використовуватимуться виключно на розвиток доріг.

Які пропозиції ви отримали від представників бізнесу за Круглим столом?

На круглому столі висловлено позицію про дотримання принципу недискримінації для перевізників при застосуванні плати, про встановлення екологічних параметрів, які б впливали на розмір плати, а також про готовність обговорювати введення плати, але обов’язково з урахуванням економічної ситуацій і стану ринку вантажних перевезень.

З яких країн брали приклад при створенні законопроекту?

Законопроект був розроблений на підставі Директиви 1999/62 ЄС, яка є впровадженою в більшості країн ЄС. Також проводилися консультації з представниками Швеції, Австрії, Угорщини. Ідея плати за проїзд тягнеться з 2011 року, але без законодавчого підґрунтя будь-які наступні кроки є недоцільними.

Раніше «Судово-юридична газета» детально розповідала про зазначені законопроекти.

Крім того, ми повідомляли, що тендери Укравтодору можна буде відстежити через Telegram.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Ответственности за нарушение правил военного учета не избежать – эфир на Право ТВ
Telegram канал Sud.ua
Ответственности за нарушение правил военного учета не избежать – эфир на Право ТВ
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Руслан Гринчук
    Руслан Гринчук
    суддя Хмельницького апеляційного суду
  • Надія Губенко
    Надія Губенко
    суддя Верховного Суду у Касаційному господарському суді