Блокуйте тролів та навчіть це робити вашу маму!
Останнім часом питання ефективних комунікацій стає все більш актуальним. Суспільство очікує від представників влади (як законодавчої і виконавчої, так і судової) інформації про те, як влада дбає про інтереси громадян, що робить і що планує робити.
Мій досвід роботи в уряді дозволив коротко сформулювати основні правила комунікацій:
- По-перше, треба чітко зрозуміти, для кого ми робимо реформи. Реформи заради реформ? Для президента, парламенту, уряду? Для Європейського Союзу, американців, марсіян? Ні. Простий громадянин — це головна цінність, той, заради кого необхідно робити всі реформи.
- Де комунікувати? Для політичної дискусії більш доречним буде блог на «Українській правді» чи «Новое время». Для фахової дискусії краще обирати спеціалізовані видання: Юридична практика, Юридична газета або блог на sud.ua. Широка аудиторія — це Facebook або Twitter. Offline: зустрічі з представниками громадянського суспільства, експертним середовищем, молоддю, тематичні або профільні конференції, круглі столи тощо. Завжди не забувайте шукати нові формати, наприклад, AgriDrink, AgriDisco.
- Як комунікувати:
- проактивно: наперед розповідайте, що плануєте робити, який результат це буде мати, що для цього потрібно, яку допомогу ви потребуєте (якщо дійсно потребуєте);
- звітуйте: що було зроблено і що в результаті змінилося, тема для пересічного громадянина; якщо є індикатори виконання, краще зазначити про це;
- повідомляйте заздалегідь про важливі події, заходи, на які є відкрита реєстрація, круглі столи, експертне обговорення;
- планові зустрічі проводьте регулярно, бажано, згідно оприлюдненого графіка, з опублікуванням порядку денного та оприлюдненням матеріалів до обговорення, за результатами надайте прес-реліз або розсилку матеріалів.
Важливо!!! Якщо зустріч не передбачає участь представників громадськості, повідомте про це, але все одно зробіть короткий звіт: хто був присутній, про що йшла мова, що вирішили або погодили.
Обов’язково!!! Завжди зазначайте контактні дані відповідальної особи, її телефони та електрону пошту.
- Фахова комунікаційна команда. Дуже добре, якщо вона у вас є. Реальність: ваша секретарка або помічник/помічниця. Візьміть все з того, що маєте.
- Витримуйте рівень дискусії, відстоюйте свої позиції фахово та аргументовано. Це важко і практично дуже складно, мало хто це дійсно оцінить, але це ваша власна повага до самого себе та тих, хто вас підтримує.
- Формуйте «команду підтримки», проявляйте увагу до тих, хто поділяє ваші погляди та підтримує, реагуйте на їх пости, коментуйте їх (якщо маєте на це час).
- Знайдіть свою аудиторію. Зробіть їх своїми «агентами змін»; вони будуть поширювати ваші думки, робити репости ваших публікацій та далі просувати ваші ідеї.
- Блокуйте тролів та навчіть це робити вашу маму![i] На жаль, ті, хто вас підтримує, будуть мовчати, а ті, хто вами незадоволений, будуть писати. Не зважайте на них. Бережіть своїх рідних.
- Витримуйте тиск. Суспільна думка мінлива, ваша впевненість у власній правоті з часом виправить ситуацію.
- Будьте людяними. Люди реагують на емоції. Ви — не тільки представник влади, але ще й людина. У вас є свої звички, хобі, родина та друзі. Розказуйте і про це. Важливо знайти для цього правильний час та уникати шаблонів.
- Найкращий час для комунікації — сьогодні. Це найголовніше. Завтра вже буде пізно. Пам’ятайте про це.
[i] Дякую за цю пораду Інні Совсун, екс-заступнику міністра освіти та науки України.
Блог отражает исключительно точку зрения автора. Текст блога не претендует на объективность и всесторонность освещения темы, о которой идет речь.
Мнение редакции «Судебно-юридической газеты» может не совпадать с точкой зрения автора. Редакция не несет ответственность за достоверность и толкование приведенной информации и выполняет исключительно роль носителя.

















