Рада ухвалила закон про депутатські звернення в електронній формі

15:16, 4 ноября 2020
Приводом для ухвалення Закону про депутатські звернення стали випадки неналежного їх розгляду органами державної влади.
Рада  ухвалила закон про депутатські звернення в електронній формі

Не дивуйтеся, якщо на Вашу електронну скриньку потрапить звернення від депутата Верховної Ради України.

Рада ухвалила закон «Про внесення змін до Закону України «Про статус народного депутата України», який стосується порядку направлення депутатських звернень та надання відповідей на них.  

Депутати вважають, що прийняття закону розширить можливості реалізації їх права на звернення до органів влади, місцевого самоврядування та підприємств, в тому числі на звернення в електронній формі.

Законом доповнена частина перша та четверта статті 16 Закону України «Про статус народного депутата України» новими положеннями, які передбачають можливість надсилання депутатського звернення не лише в паперовому, але й електронному вигляді.

(Щоправда, ГНЕУ у висновку зауважило на тому, що у проекті не враховується, що внаслідок прийняття запропонованих змін у всіх адресатів, до яких буде спрямовано депутатське звернення (а серед них не лише органи державної влади та органи місцевого самоврядування і їхні посадові особи, але й керівники підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності та підпорядкування, а також об’єднання громадян), виникне обов’язок надсилати відповідь на депутатський запит в електронній формі. Проте не всі особи, до яких буде спрямовано депутатське звернення, приєднані до глобальних комп’ютерних мереж, є суб’єктами електронного документообігу і можуть користуватися системою електронного документообігу. Внаслідок цього багатьом адресатам буде неможливо направляти належним чином оформлені звернення в електронній формі, а посадові особи адресатів, які не надаватимуть відповіді в електронній формі на депутатське звернення, можуть необґрунтовано притягатись до відповідальності, встановленої законом, як це зазначено у ст. 36 Закону).

У частину другу статті 16 Закону вноситься уточнююче положення щодо того, що відповідь на депутатське звернення має бути вмотивованою та по своїй суті відповідати на поставлені у зверненні питання.

У частину третю статті 16 Закону вноситься зміна щодо строку повідомлення народного депутата про розгляд його звернення. У попередній редакції статті посадова особа, відповідальна за розгляд звернення народного депутата, була зобов'язана на прохання народного депутата завчасно, але не пізніше ніж за день, повідомити народного депутата про час і місце розгляду його звернення.

Цей строк змінили на три дні – це необхідно для того, щоб народні депутати та їх помічники-консультанти мали більше часу для можливості планування і коригування свого графіку.

Причиною для ухвалення закону стали непоодинокі випадки неналежного розгляду депутатських звернень зі сторони органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій.

Народні депутати отримують відповіді на свої звернення, які не вирішують питання по суті.

Ще одна важлива причина, що зумовлює необхідність змін до діючого законодавства, полягає у низькій швидкості надходження депутатських звернень та відповідей на них з використанням традиційної пошти. Це знижує оперативність роботи народного депутата та уповільнює реагування на звернення громадян, чинить перешкоди для виконання представницької функції в парламенті.

Крім того, досить часто народні депутати не мають можливості брати особисту участь при розгляді депутатських звернень, хоча таке право їм надано Законом. Однією з причин такої ситуації є те, що народних депутатів повідомляють про час та місце розгляду звернень лише за день до запланованої дати. ВУсвою чергу, народний депутат, який працює в комітеті чи на пленарному засіданні, часто не має фізичної можливості приїхати на місце розгляду свого звернення за такий короткий час.

Раніше Верховна Рада України ухвалила в другому читанні закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації мережі та функціонування центрів надання адміністративних послуг та удосконалення доступу до адміністративних послуг, які надаються в електронній формі».

 Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Следите за самыми актуальными новостями в наших группах в Viber и Telegram.
Реформа системи оплати праці державних службовців: коментар голови НАДС
Loading...
Сегодня день рождения празднуют
  • Дмитрий Матохнюк
    Дмитрий Матохнюк
    судья Седьмого апелляционного административного суда
  • Григорий Мачульский
    Григорий Мачульский
    судья Кассационного хозяйственного суда Верховного Суда
загрузка...