Комітет Третьякової досліджував два законопроекти про амністію

17:00, 11 мая 2021
telegram sharing button
facebook sharing button
viber sharing button
twitter sharing button
whatsapp sharing button
Депутати вирішили вибір між законопроектами про амністію залишити на розсуд основного Комітету.
Комітет Третьякової досліджував два законопроекти про амністію
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Комітет з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів, який очолює Галина Третьякова, рекомендував Комітету з питань правоохоронної діяльності (який очолює Денис Монастирський) підтримати хоча б один із двох законопроектів «Про амністію з нагоди 30-ї річниці Незалежності України»: № 5249 від 15.03.2021 (автор Юлія Яцик) та альтернативний 5249-1 від 16.03.2021 з такою ж назвою (автор Ігор Фріс).

Основний законопроект складається з сімнадцяти статей. Він визначає правові основи звільнення осіб від відбування покарання на підставі акту амністії, механізм взаємодії кримінально-виконавчої служби з органами державної влади та органами місцевого самоврядування.

Ним передбачається оголосити амністію і поширити її дію насамперед на ті категорії засуджених, які найбільш незахищені та вразливі соціально: на неповнолітніх та жінок, а також чоловіків, які мають дітей віком до 16 років або дітей з інвалідністю, до осіб з інвалідністю першої, другої та третьої груп, хворих на туберкульоз, онкологічні захворювання, осіб, що досягли пенсійного віку, учасників бойових дій, тощо.

Основними критеріями для застосування амністії згідно з даним проектом є:

- незначна суспільна небезпека діянь, що вчинила особа, яка відбуває покарання;

- об’єктивні фактори (тяжка хвороба, похилий вік тощо), що суттєво знижують небезпечність осіб, яких пропонується звільнити від відбування покарання;

- значний строк відбутого засудженими особами покарання на момент проголошення амністії.

Законопроектом також визначено категорії засуджених, щодо яких амністія не застосовується. Це насамперед особи, які скоїли тяжкі та особливо тяжкі злочини, а також особи, які вчинили злочини з використанням службового становища (корупційні злочини).

Крім того, пропонується скоротити наполовину невідбуту частину покарання засудженим, які відбувають покарання у виді обмеження волі, та інші покарання, не пов’язані з позбавленням волі, за кримінальні проступки або злочини, що не є особливо тяжкими, які не підлягають звільненню від відбування покарання на підставі статей 1-6 цього Закону, а також звільнити з місць обмеження волі засуджених, невідбута частина покарання в яких на день набрання чинності цим Законом становить менше одного року.

Особи, на яких буде поширюватися дія Закону, можуть бути звільнені від відбування основного і додаткового покарання, призначеного судом, крім конфіскації майна, у частині вироку, що не була виконана на день набрання ним чинності.

Особам, засудженим до покарання (основного чи додаткового) у виді штрафу, сума штрафу, сплаченого ними до прийняття судом рішення про звільнення від відбування покарання у зв’язку з амністією, не повертається.

Раніше Рада відмовилася підтримувати законопроект про збір ДНК українців.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый