Верховна Рада України 2 травня прийняла в першому читанні за основу проект Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального процесуального кодексу України стосовно удосконалення державної політики управління об’єктами державної і комунальної власності» (реєстр. №4573), передає офіційний сайт парламенту.
Метою законопроекту є активізація процесу передачі уповноваженими органами управління державних об’єктів на приватизацію та оренду, забезпечення контролю Фондом державного майна України задля недопущення зловживань балансоутримувачами та орендарями у процесах оренди державного майна, посилення контролю за актуалізацією відомостей про об’єкти державної власності для внесення до Єдиного реєстру об’єктів державної власності.
Законопроектом пропонується доповнити Кодекс України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП) новою нормою (ст. 164-20), якою передбачити відповідальність за порушення порядку використання державного майна, зокрема, авторами законопроекту визначено низку протиправних дій, які будуть охоплювати склади адміністративних правопорушень у сфері оренди державного або комунального майна (тягне за собою накладення штрафу від 1700 до 34000 гривень), наприклад:
- неподання, несвоєчасне подання, подання не в повному обсязі інформації про об’єкти приватизації або оренди;
- укладення договору оренди майна, загальна площа якого перевищує розмір, визначений Законом України «Про оренду державного та комунального майна»;
- укладення договору суборенди з порушеннями вимог Закону України «Про оренду державного та комунального майна»;
- незабезпечення доступу потенційних орендарів до об’єкту оренди тощо.
Законопроект містить блок процесуальних норм, відповідно до яких, посадові особи Фонду державного майна України наділяються компетенцією щодо складання протоколів про адміністративні правопорушення за ст. 164-20 КУпАП (в редакції законопроекту), а районні, міськрайонні суди - розгляду справ та винесення постанов (ст. 221 КУпАП).
Крім того, зміни до Кримінального процесуального кодексу України передбачають встановлення заборони арешту майна, щодо якого прийнято рішення про приватизацію на конкурентних засадах у формі електронних аукціонів (ст. 173 КПК України в редакції законопроекту).
Прийняття законопроекту сприятиме збільшенню відповідальності уповноважених органів управління, балансоутримувачів державного майна за ефективність управління та використання державного майна та запобігатиме зупиненню процесу приватизації через ініціювання судових спорів.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.