Кого-то серйозно оштрафують, а хтось втратить автомобіль.
Про це пише Сегодня.
Як кажуть експерти, законно продати нерозмитнену машину неможливо.
За даними Митної служби, в Україні більше 50 тис. Машин з іноземними номерами.
У товаристві «АвтоЕвроСила», яке діє в інтересах господарів нерозмитнених авто, вважають, що насправді таких автомобілів приблизно 1,5 млн.
Відповідно до Закону, іноземці мають право не сплачувати митні збори, податки. Відзначається, що на такій машині можна їздити по Україні виключно рік, потім нерозмитнений автомобіль зобов'язаний покинути Україну. Але попри все тисячі таких дешевих машин купують українці.
Так, нових власників такого майна чекає великий штраф за небажання сплачувати податки, а також конфіскація автомобіля.
Наведемо приклад: всі іномарки в ЄС, включаючи випущені в 2010 році, набагато дешевше ніж в Україні. У нас за таке авто хочуть 10 тис. дол. У Литві ж просять від 4 тис. до 5 тис. дол.
Але є нюанс: купувати за кордоном не вигідно, так як для ввезення в Україну новокупленого авто в Європі економії не буде, так як введені високі податки.
Зазначається, що чим старша машина, тим крупніша ціна розмитнення. Збір за таке авто в Україні стягується в розмірі 10%, сума акцизного збору залежить від об'єму двигуна і від року випуску машини. Також необхідно сплатити 20% податку.
В результаті нерозмитнений автомобіль в кілька разів дешевше розмитненого.
Що стосується відповідальності за порушення українцями Митного кодека, то ситуація така:
Відзначається, що машина іноземця може бути арештована, а ось в українця її можуть відібрати і поставити на штрафмайданчик. Сума штрафу може досягати сотні тисяч гривень.
Якщо іноземець повернувся в ЄС без автомобіля, який залишився в Україні. Українські правоохоронні органи мають право штрафувати порушника. Також незареєстрований автомобіль можуть оголосити в розшук.
Раніше «Судово-юридична газета» повідомила про ризики при їзді на нерозмитнених авто.
Також у Верховній Раді запропонували продовжити дію знижених ставок акцизного збору на транспортні засоби, які були у вжитку, до 31 грудня 2020 року, а також зняття існуючих обмежень на застосування цих ставок