Податкову міліцію ліквідовано: Рада ухвалила Закон про Бюро економічної безпеки України

14:56, 28 января 2021
На створення Бюро економічної безпеки депутати відводять шість місяців.
Податкову міліцію ліквідовано: Рада ухвалила Закон про Бюро економічної безпеки України

Верховна Рада ухвалила у другому читанні законопроект № 3087-д "Про Бюро економічної безпеки України".

Ухвалений закон остаточно ліквідовує податкову міліцію та позбавляє СБУ функцій у сфері економіки. Ним створюється Бюро економічної безпеки, яке буде боротися зі злочинами у сфері економіки, у тому числі проводити оперативну роботу, яку раніше проводила СБУ.  

До другого читання надійшло 1500 поправок до законопроекту.  З них Головним комітетом було враховано 1100 правок.

Згідно з узгодженими правками Бюро визначається як центральний орган виконавчої влади, який виконує аналітичну, економічну та правоохоронну функції.

Визначаючи склад конкурсної комісії з обрання Директора Бюро, депутати зупинилися на такому варіанті: 3 особи обираються від Ради Національної безпеки та оборони, 3 - від Верховної Ради та 3 - від Кабінету Міністрів України. Очільника Бюро буде призначати Кабмін.

Крім того, депутати відмовилися від ідеї створення в складі Бюро Центру компетенцій (тренінгового центру), а також від випробування кандидатів за допомогою поліграфа.

Також депутати визначилися з граничною чисельністю БЕБ до 4 000 осіб.  

Детективи органів Бюро економічної безпеки України будуть здійснювати  досудове розслідування кримінальних правопорушень, передбачених наступними статтями Кримінального кодексу України:

Стаття 204. Незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів;

Стаття 205-1. Підроблення документів, які подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи та фізичних осіб – підприємців;

Стаття 206. Протидія законній господарській діяльності;

Стаття 212. Ухилення від сплати податків, зборів платежів;

Стаття 212-1. Ухилення від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування;

Стаття 218-1. Доведення банку до неплатоспроможності;

Стаття 219. Доведення до банкрутства;

Стаття 220-1. Порушення порядку ведення бази даних про вкладників або порядку формування звітності;

Стаття 220-2. Фальсифікація фінансових документів та звітності фінансової організації, приховування неплатоспроможності фінансової установи або підстав для відкликання (анулювання) ліцензії фінансової установи;

Стаття 222. Шахрайство з фінансовими ресурсами;

Стаття 222-1. Маніпулювання на фондовому ринку;

Стаття 222-2 «Шахрайство з податком на додану вартість» (нова);

Стаття 223-1. Підроблення документів, які подаються для реєстрації випуску цінних паперів;

Стаття 223-2. Порушення порядку ведення реєстру власників іменних цінних паперів;

Стаття 224. Виготовлення, збут та використання підроблених недержавних цінних паперів;

Стаття 229. Незаконне використання знака для товарів і послуг, фірмового найменування, кваліфікованого зазначення походження товару;

Стаття 231. Незаконне збирання з метою використання або використання відомостей, що становлять комерційну або банківську таємницю;

Стаття 232. Розголошення комерційної або банківської таємниці;

Стаття 232-1. Незаконне використання інсайдерської інформації;

Стаття 232-2. Приховування інформації про діяльність емітента;

Стаття 233. Незаконна приватизація державного, комунального майна.

Детективи органів Бюро економічної безпеки України здійснюють досудове розслідування кримінальних правопорушень, передбачених статтями 2062, 210, 211 Кримінального кодексу України, у разі якщо розслідування таких кримінальних правопорушень не віднесено до підслідності Національного антикорупційного бюро України.

Законопроектом пропонуються такі зміни в законодавство:

  1. У Кодексі України про адміністративні порушення:

а) визначається відповідальність працівників Бюро економічної безпеки України, які мають спеціальні звання, за адміністративні правопорушення за дисциплінарними статутами;

б) передбачається адміністративна відповідальність за незаконне використання найменування та ознак належності до Бюро економічної безпеки України.

  1. У Кримінальному кодексі України:

а) додається такий вид злочину, як шахрайство з податком на додану вартість, як окремий вид кримінального правопорушення, закріплений за підслідністю Бюро економічної безпеки України, в тому числі для уникнення суперечностей між правоохоронними органами щодо підслідності статті 191 Кримінального Кодексу України.

  1. У Кримінальному процесуальному кодексі України:

а) уточнюється підслідність Бюро економічної безпеки України;

б) закріплені повноваження для здійснення оперативно-розшукової діяльності, а також досудового розслідування кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності Бюро економічної безпеки України;

в) органи, що здійснюють контроль за додержанням податкового законодавства, виключаються із переліку органів досудового розслідування. Натомість в цей перелік додаються підрозділи детективів органів Бюро економічної безпеки України.

Бюро економічної безпеки України буде здійснювати функції не тільки досудового розслідування, але і проводити дізнання. Бюро буде також мати оперативні підрозділи. До речі, заборонять доручати проведення слідчих (розшукових) дій оперативним підрозділам органів безпеки під час досудового розслідування кримінальних правопорушень, які віднесені законом до підслідності Національного антикорупційного бюро України або органів Бюро економічної безпеки України.

Слідчий та прокурор отримають право надавати доручення у кримінальних провадженнях лише оперативним підрозділам того органу, який здійснює у відповідних кримінальних провадженнях досудове розслідування (окрім оперативних підрозділів органів і установ виконання покарань та органів Державної прикордонної служби України).

Ідеолог законопроекту, Голова комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев  повідомив «Судово-юридичній газеті», що запустити  Бюро економічної безпеки планують через 6 місяців. Він запевняє, що це цілком достатній строк для цього. Всі проблеми, які виникли при створенні НАБУ та ДБР,  в законопроекті враховані.

Раніше Верховна Рада ухвалила в першому читанні закон про адміністративну процедуру, який вона намагається прийняти вже понад двадцять років.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій. 

Следите за самыми актуальными новостями в наших группах в Viber и Telegram.
Компенсація суддівської винагороди за карантин та зарплата апарату судів: що робити
Loading...
Сегодня день рождения празднуют
  • Сергей Нагорянский
    Сергей Нагорянский
    судья Окружного административного суда Киева
  • Наталья Дучал
    Наталья Дучал
    судья Восточного апелляционного хозяйственного суда
  • Людмила Белова
    Людмила Белова
    судья Шестого апелляционного административного суда
  • Елена Журавская
    Елена Журавская
    Секретарь Рады судей Украины
  • Виктория Коновалова
    Виктория Коновалова
    судья Луганского апелляционного суда
загрузка...