Рада голосуватиме за адміністративну процедуру: які грошові стягнення та заходи впливу запровадять

16:00, 14 июня 2021
Законопроект про адміністративну процедуру передбачає нові виконавчі документи та заходи впливу
Рада голосуватиме за адміністративну процедуру: які грошові стягнення та заходи впливу запровадять

Проект Закону «Про адміністративну процедуру», який був внесений в Раду 14 травня 2020 року під № 3475, може бути розглянутий в другому читанні вже 15 червня.

Про те, що законопроект має шанси бути цього тижня прийнятий, повідомила під час прес-конференції народний депутат Лариса Білозір.

Спочатку Рада ставила його розгляд на 01 липня, проте під час Погоджувальної ради депутатських фракцій Верховної Ради України голова комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Андрій Клочко попросив Раду розглянути його раніше.

Закон набере чинності  через 12 місяців з дня його опублікування.

«Потрібно провести навчання для службовців, які будуть працювати за цим законом. Далі, якщо потрібно, організаційні зміни здійснити. Підзаконні необхідні акти потрібно ухвалити, ті, які зараз не мають законної основи, ці різноманітні інструкційні положення, їх потрібно буде приводити у відповідність до нового закону. І четверте, це потрібно буде провести кропітку роботу про приведенню інших законодавчих актів у відповідність з вимогами нового закону. І для цих усіх заходів передбачений такий доволі довгий строк для набрання ним чинності», - пояснив заступник міністра юстиції Олександр Банчук.

Законопроект, серед іншого, запроваджує порядок виконання адміністративних актів, він передбачений Розділом VII законопроекту.

Адміністративний акт, як правило, приймається у письмовій (електронній або паперовій) формі. У випадках, передбачених законом, у тому числі з метою запобігання загрозі життю, здоров’ю громадян, майну або громадській безпеці, адміністративний акт може бути прийнято в усній формі.

Він набирає чинності стосовно учасника адміністративного провадження з дня доведення його до відома відповідної особи, якщо інший строк набрання ним чинності не передбачено законом або самим адміністративним актом.

Доведення адміністративного акта до відома особи здійснюється шляхом:

1) вручення акта або надсилання його поштою (рекомендованим листом з повідомленням про вручення);

2) надсилання на адресу електронної пошти чи передачі з використанням інших засобів телекомунікаційного зв’язку;

3) публічного оголошення, оприлюднення згідно з вимогами законодавства;

4) усного повідомлення у випадках, передбачених законом.

Якщо адміністративний акт стосується великої кількості осіб, він доводиться до відома таких осіб через офіційний вебсайт адміністративного органу та/або шляхом публікації у друкованих засобах масової інформації із зазначенням суті рішення, порядку ознайомлення з актом та порядку його оскарження.

Заходи впливу.

Адміністративний акт є обов’язковим до виконання з дня набрання ним чинності.

Адміністративний акт, прийнятий на користь особи, який не потребує дій адміністративних органів, виконується (реалізується) особою добровільно.

Якщо адміністративний акт добровільно не виконано зобов’язаною особою – адресатом адміністративного акта, адміністративний орган приймає рішення про застосування заходу впливу.

Таке рішення є підставою для звернення адміністративного органу до суду з вимогою про відшкодування шкоди, заподіяної невиконанням адміністративного акта.

Адміністративний орган, який прийняв адміністративний акт, може визначити порядок його виконання, зокрема відстрочити виконання адміністративного акта.

Заходами впливу є:

1) вчинення дій за рахунок зобов’язаної особи – адресата адміністративного акта іншою особою;

2) накладення грошового стягнення за невиконання адміністративного акта;

3) безпосередній вплив.

Виконання адміністративного акта забезпечується адміністративним органом, який його прийняв ( крім випадків, передбачених законодавством про виконавче провадження).

Адміністративний орган також забезпечує виконання адміністративних актів, прийнятих за результатами розгляду скарг.

Виконання дій за рахунок зобов’язаної особи

Якщо передбачене адміністративним актом зобов’язання не виконується зобов'язаною особою - адресатом адміністративного акта, але його виконання може забезпечити інша особа, орган виконання може доручити такій особі виконання зазначеної дії за рахунок зобов’язаної особи.

Адміністративний орган має право, якщо це можливо, самостійно виконати дію, передбачену адміністративним актом, за рахунок зобов’язаної особи.

Адміністративний орган має право вимагати від зобов’язаної особи відшкодування у повному обсязі витрат, пов’язаних із самостійним виконанням ним адміністративного акта.

Грошове стягнення

Якщо адміністративний акт не виконано зобов’язаною особою - адресатом адміністративного акта в установлений адміністративним органом строк і передбачена ним дія не може бути виконана іншою особою, адміністративний орган буде виносити постанову про накладення на зобов’язану особу грошового стягнення у розмірі від 70  до 530  неоподатковуваних мінімумів доходів громадян до фізичних осіб, від 175 до 1765  неоподатковуваних мінімумів доходів громадян до фізичних осіб – підприємців, юридичних осіб або громадських об’єднань, що не мають статусу юридичної особи.

Одночасно із застосуванням грошового стягнення адміністративний орган призначить новий строк для виконання адміністративного акта.

У разі повторного невиконання адміністративного акта у новопризначений строк без поважних причин адміністративний орган у тому ж порядку одноразово накладає на зобов’язану особу грошове стягнення в тому самому або подвійному розмірі.

Постанова про накладення на зобов’язану особу грошового стягнення, винесена адміністративним органом, стане виконавчим документом та підлягатиме примусовому виконанню у порядку, встановленому законодавством про виконавче провадження.

Питання про застосування грошового стягнення будуть вирішувати в порядку розгляду і вирішення справи у письмовому адміністративному провадженні.

Безпосередній вплив

Якщо виконання дії за власний рахунок зобов’язаної особи чи грошове стягнення, накладене відповідно до закону, не можуть досягти цілі адміністративного акта чи з об’єктивних обставин не можуть досягти мети адміністративного акта або з об’єктивних обставин не можуть бути застосовані, адміністративний орган може застосувати безпосередній вплив до зобов’язаної особи, якщо законом йому надані відповідні повноваження.

У разі якщо адміністративному органу законом не надані повноваження щодо застосування безпосереднього впливу, за його зверненням адміністративний акт виконується іншим адміністративним органом, який має відповідні повноваження.

Попередження про застосування заходів впливу

Заходи впливу призначаються у разі невиконання зобов’язаною особою відповідних обов’язків у

строк, визначений у попередженні про застосування таких заходів.

Зобов’язану особу заздалегідь будуть попереджати про застосування заходів впливу.

Попередження повинне буде містити:

1) строк для виконання відповідного зобов’язання, протягом якого особа може виконати його добровільно;

2) кошторис витрат, які будуть стягнуті із зобов’язаної особи у разі невиконання адміністративного акта у добровільному порядку, якщо законом не передбачено інше. Одночасно має бути зазначено, що ці витрати можуть бути більшими, у разі якщо виконання дій призведе до такого збільшення;

3) види заходів примусу, які можуть бути застосовані, а в разі попередження про застосування грошового стягнення, накладеного відповідно до закону, — види і розмір можливих санкцій.

Попередження має складатись письмово та бути вручене зобов’язаній особі.

Заходи примусу призначать у разі невиконання зобов’язаною особою відповідних обов’язків у строк, установлений у попередженні про застосування таких заходів.

Застосування примусових заходів

У разі якщо зобов’язана особа під час застосування заходів впливу чинить опір, до неї можуть бути застосовані примусові заходи.

У такому разі за зверненням адміністративного органу відповідні правоохоронні органи у встановленому законом порядку зобов’язані вжити заходів для забезпечення публічної безпеки та порядку під час застосування заходів впливу.

Мова, скоріш за все, йде про Національну поліцію, але змін до профільного закону та КУпАП законопроект не пропонує.

Виконання адміністративного акта буде закінчуватися, коли в результаті виконання досягнуто поставленої мети.

Проте, якщо мова йде про гроші, то примусове виконання грошового зобов’язання, визначеного адміністративним актом, здійснюється в порядку, встановленому законом. Можна припустити, що мається на увазі Закон «Про виконавче провадження», проте в законопроекті він не згадується.

Раніше Комітет підтримав законопроект про розширення прав приватних виконавців, внесений на виконання програми отримання фінансової допомоги

 Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Следите за самыми актуальными новостями в наших группах в Viber и Telegram.
«Очищение судей будет в любом случае», - Зеленский
«Очищение судей будет в любом случае», - Зеленский
Loading...
Главное за день
загрузка...