Оцінювання результатів службової діяльності держслужбовців: відповіді на найпоширеніші питання

14:42, 16 октября 2020
Загалом відповіли на десять питань.
Оцінювання результатів службової діяльності держслужбовців: відповіді на найпоширеніші питання
112.ua

Відбувся вебінар в рамках загальної короткострокової програми підвищення кваліфікації «Визначення результатів оцінювання службової діяльності державних службовців у 2020 році: алгоритм дій». Під час навчання учасникам розповіли про нюанси визначення результатів виконання завдань, алгоритм дій процедури оцінювання, зупинилися на актуальних змінах та нововведеннях, передає офіційний сайт НАДС.

Відповіді на найпоширеніші питання щодо оцінювання результатів службової діяльності держслужбовців 2020

  1. Яка процедура оцінювання результатів службової діяльності державних службовців (далі – оцінювання), які призначені на посади і проходять службу на підставі Типового контракту про проходження державної служби на період дії карантину, установленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. № 290?

Зазначені державні службовці проходять оцінювання за процедурою, визначеною Порядком проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, затвердженою постановою КМУ від 23.08.2017р. № 640 (далі – Порядок). Протягом 10 робочих днів з моменту призначення на посади державної служби згаданим державним службовцям встановлюються завдання і ключові показники результативності, ефективності та якості за формою, передбаченою зазначеним Порядком (за умови, що таке призначення не відбулось у жовтні-грудні звітного року, коли завдання на поточний звітний рік вже не визначаються). Інші етапи процедури оцінювання проводяться відповідними особами в установленому порядку.

  1. Наказ (розпорядження) про визначення результатів виконання завдань державними службовцями категорії «Б» і «В» державного органу має бути виданий 1 жовтня звітного року чи може бути виданий пізніше?

Згідно з пунктом 13 Порядку наказ про визначення результатів виконання завдань державними службовцями категорії «Б» і «В» державного органу може бути виданий у період з жовтня до грудня звітного року включно. При цьому для визначення дати прийняття такого розпорядчого акта необхідно враховувати кількість державних службовців держоргану, результати виконання завдань якими підлягають оцінюванню в цьому році, оскільки необхідно здійснити всі етапи процедури оцінювання і встигнути преміювати відмінників в поточному звітному році.

  1. Як правильно оформити процедуру припинення оцінювання результатів службової діяльності державного службовця, якого переведено на іншу посаду? Необхідно видавати відповідний наказ (розпорядження)?

Згідно з пунктом 8 Порядку процедура оцінювання у такому випадку припиняється автоматично, жодних розпорядчих документів для цього не потрібно.

  1. Якщо працівника призначено на посаду державної служби у вересні, чи необхідно визначати йому завдання на поточний звітний рік? Чи визначати в грудні вже на наступний звітний рік?

Згідно з пунктом 12 Порядку, завдання на поточний звітний рік визначаються у січні-вересні цього року протягом 10 робочих днів з моменту призначення особи на посаду державної служби. Разом з тим, якщо згаданий строк визначення завдань спливає у жовтні звітного року, завдання на поточний рік, якщо їх не встигли визначити у вересні, встановлювати не потрібно.

  1. Якщо безпосередній керівник державного службовця під час визначення результатів виконання завдань перебуває на лікарняному, хто проводить таке визначення?

У такій ситуації визначення результатів виконання завдань здійснює особа, яка виконує обов’язки тимчасово відсутнього керівника. Якщо така особа відсутня, визначення результатів проводить керівник вищого рівня по відношенню до цього державного службовця.

  1. Чи необхідно службі управління персоналом проводити навчання для державних службовців державного органу щодо процедури оцінювання?

Згідно з пунктом 6 Порядку служба управління персоналом державного органу, в якому працює державний службовець, надає консультативну допомогу учасникам оцінювання. Порядок не передбачає обов’язку поводити саме навчання. Разом з тим, на думку НАДС, для дотримання положень процедури на всіх її етапах всіма учасника, таке навчання доцільно організувати та провести. Зробити це можна за допомогою телекомунікаційних технологій та програм.

  1. Чи може бути при визначенні результатів виконання завдань враховано професійне навчання, не передбачене індивідуальною програмою професійного розвитку державного службовця?

Згідно з частиною другою статті 44 Закону України «Про державну службу» оцінювання результатів службової діяльності проводиться на підставі показників результативності, ефективності та якості, визначених з урахуванням посадових обов’язків державного службовця, а також дотримання ним правил етичної поведінки та вимог законодавства у сфері запобігання корупції, виконання індивідуальної програми професійного розвитку. Таким чином, професійне навчання, не передбачене згаданою індивідуальною програмою, не враховується при проведенні оцінювання.

  1. Яким чином враховується виконання індивідуальної програми професійного розвитку державного службовця при проведенні оцінювання?

Згідно з додатком 4 до Порядку одним із критеріїв виставлення найвищого балу за завдання (4) є виконання індивідуальної програми професійного розвитку. З огляду на те, що зазначена програма може бути розрахована на весь календарний рік, а її повне виконання здійснено після визначення результатів виконання завдань, постановою КМУ від 09.10.2020 року № 940 внесено зміни до згаданих критеріїв. Зміни, зокрема, передбачають, що для отримання найвищого балу за виконане завдання необхідно пройти професійне навчання згідно з індивідуальною програмою, за результатами якого отримати не менше ніж 0,4 кредиту ЄКТС.

  1. Чи підлягають оцінюванню результати службової діяльності державних службовців категорії «Б» і «В», які перебувають за штатом?

Згідно з частиною першою статті 44 Закону України «Про державну службу», а також пунктами 12 та 14 Порядку, оцінювання має бути здійснено щодо всіх державних службовців, які працюють на займаних посадах (з урахуванням умов, передбачених наведеними положеннями законодавчих актів). Отже, віднесення посади категорії «Б» або «В» за штат державного органу не перешкоджає визначенню результатів службової діяльності державного службовця, який перебуває на такій посаді.

     10. Які наслідки порушення процедури оцінювання?

Згідно зі статтею 44 Закону України «Про державну службу», а також положеннями Порядку кожен учасник процедури оцінювання має свою роль і чітко визначені обов’язки у цій процедурі. Статтею 65 згаданого Закону передбачено, що невиконання або неналежне виконання державним службовцем своїх посадових обов’язків та інших вимог, встановлених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами, є підставою для притягнення такого державного службовця до дисциплінарної відповідальності.

Раніше «Судово-юридична газета» писала про те, як саме НАДС пропонує реформувати оплату роботи держслужбовців.

Додамо, держслужбовців навчатимуть цифрової грамотності.

Крім того, в Україні може стартувати експериментальний проект щодо оплати праці держслужбовців.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути у курсі найважливіших подій.

Следите за самыми актуальными новостями в наших группах в Viber и Telegram.
Атестація прокурорів місцевих прокуратур: враження прокурорів від іспиту
Loading...
Сегодня день рождения празднуют
  • Сергей Глазько
    Сергей Глазько
    судья Сумского окружного административного суда
  • Роман Игнатов
    Роман Игнатов
    судья Киевского апелляционного суда
загрузка...