Призначення осіб на посади держслужби під час воєнного стану: поради для служб управління персоналом

13:39, 20 мая 2022
У НАДС відповіли на 8 головних питань щодо призначення осіб на посади держслужби під час воєнного стану.
Призначення осіб на посади держслужби під час воєнного стану: поради для служб управління персоналом
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Національне агентство України з питань державної служби оприлюднило практичні поради для служб управління персоналом щодо призначення осіб на посади державної служби під час воєнного стану. Інформацію оприлюднили на офіційному сайті НАДС.

«1. Де державний орган може розмістити інформацію про вакансію, щоб кандидат міг її побачити?

Державний орган самостійно визначає у який спосіб він планує організувати призначення на такі вакансії. Залежно від обраного способу, державний орган може розмістити інформацію на офіційному вебсайті та сторінках в соціальних мережах державного органу, зробити розсилку серед кандидатів, які успішно пройшли усі етапи оцінювання під час останніх конкурсів у вашому державному органі, повідомити про вакансію працівникам державного органу за допомогою внутрішніх каналів комунікації державного органу тощо.

  1. Які документи необхідно подати для призначення на посади державної служби у період дії воєнного стану?

Особа, яка бажає працювати в державному органі, має подати до такого органу заяву, заповнену особову картку встановленого зразка та документи, що підтверджують наявність у неї громадянства України, освіти та досвіду роботи згідно з вимогами законодавства, встановленими щодо відповідних посад.

Законом України «Про громадянство України» визначено документи, що підтверджують громадянство України: паспорт громадянина України;  паспорт громадянина України для виїзду за кордон; тимчасове посвідчення громадянина України; дипломатичний паспорт; службовий паспорт; посвідчення особи моряка; посвідчення члена екіпажу; посвідчення особи на повернення в Україну.

Відповідність освіти можливо підтвердити за наявності відповідного диплому  молодшого бакалавра, бакалавра, магістра.

Досвід роботи можливо підтвердити за допомогою трудової книжки, архівних довідок тощо.

  1. Чи встановлюється випробувальний термін особам, які призначаються на посади державної служби відповідно до змін, передбачених Законом № 2259?

Зважаючи на призначення без конкурсного відбору, рекомендуємо встановлювати випробування для всіх осіб, призначених на посади державної служби відповідно до змін, передбачених Законом № 2259.

Стаття 35 Закону України «Про державну службу» містить умови встановлення випробування, проте не передбачає особливостей призначення державних службовців, яким таке випробування може бути встановлено. Крім того, цією статтею визначено, що при призначенні особи на посаду державної служби вперше встановлення випробування є обов’язковим.

Отже, положення статті 35 зазначеного Закону застосовуються до всіх державних службовців, включаючи тих, які призначені на посади відповідно до згаданих змін.

  1. Чи має особа подати до державного органу копію Державного сертифіката про рівень володіння державною мовою (витяг з реєстру Державних сертифікатів про рівень володіння державною мовою), що підтверджує рівень володіння державною мовою, визначений Національною комісією зі стандартів державної мови, при призначенні на посаду державної у період дії воєнного стану, відповідно до змін, передбачених Законом № 2259?

Особа, яка претендує на зайняття посади державної служби у період дії воєнного стану не подає до державного органу копію Державного сертифіката про рівень володіння державною мовою (витяг з реєстру Державних сертифікатів про рівень володіння державною мовою), що підтверджує рівень володіння державною мовою, визначений Національною комісією зі стандартів державної мови.

Разом з тим, зазначаємо, що такий сертифікат має бути поданий протягом трьох місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану.

Звертаємо увагу, що у разі неподання державним службовцем зазначеного сертифіката, така особа звільняється із займаної посади протягом трьох робочих днів.

Також зазначаємо, що наразі Національною комісією зі стандартів державної мови відкрито реєстрацію для складання іспиту на рівень володіння державною мовою для виконання службових обов'язків. З інформацією можна ознайомитися за посиланням.

  1. Чи мають проводитися спеціальна перевірка, передбачена Законом України «Про запобігання корупції», та перевірка, передбачена Законом України «Про очищення влади» щодо осіб, які претендують на зайняття посад державної служби у період дії воєнного стану?

Ні, у період дії воєнного стану такі перевірки не проводяться. Разом з тим, організація проведення спеціальної перевірки, передбаченої Законом України «Про запобігання корупції», а також перевірки, передбаченої Законом України «Про очищення влади», стосовно осіб, призначених у період дії воєнного стану, здійснюється протягом трьох місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану, крім випадку звільнення такої особи до дня припинення чи скасування воєнного стану або закінчення проведення зазначених перевірок під час дії воєнного стану.

  1. Якщо особа є переможцем конкурсу, спеціальна перевірка розпочата, але не закінчена. Чи можливо призначити особу без проведення такої перевірки?

Відповідно до змін, передбачених Законом № 2259 стосовно особи, яка претендує на зайняття посади державної служби, у період дії воєнного стану не проводиться, зокрема, спеціальна перевірка, передбачена Законом України «Про запобігання корупції».

Враховуючи зазначене, на думку НАДС, переможець конкурсу може призначатися на відповідну посаду державної служби без проведення спеціальної перевірки.

Разом з тим, цим Законом також визначено, що організація проведення такої перевірки здійснюється протягом трьох місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану.

  1. Чи можна перевести на іншу посаду державної служби державного службовця, призначеного відповідно до змін, передбачених Законом № 2259, тобто без конкурсу?

Оскільки зміни до частини п’ятої статті 10 Закону України “Про правовий режим воєнного стану”, передбачені Законом № 2259, містять імперативну заборону на переведення державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, призначених в період воєнного стану без конкурсів, то переведення таких осіб на будь-які інші посади державної служби або служби в органах місцевого самоврядування не допускається.

Звертаємо увагу, що після відновлення конкурсів на посади державної служби, у разі визначення державного службовця, призначеного в період дії  воєнного стану відповідно згаданих змін, переможцем конкурсу на посаду, яку він займає, або на іншу посаду державної служби, його необхідно буде звільнити і призначити без застосування інструменту переведення.

  1. Як правильно вказати строковість призначення в наказі про призначення на посаду державної служби відповідно до змін, передбачених Законом № 2259?

У такому наказі варто зазначити, що особа призначається на посаду державної служби до призначення на цю посаду переможця конкурсу або до спливу дванадцятимісячного строку після припинення чи скасування воєнного стану», — сказано у повідомленні.

Раніше ми писали, що 20 травня набирає чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо функціонування державної служби та місцевого самоврядування у період дії воєнного стану» (№ 2259 – IX).

Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Telegram канал Sud.ua
XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Марина Гниличенко
    Марина Гниличенко
    суддя Київського районного суду м. Одеси
  • Віктор Панкулич
    Віктор Панкулич
    суддя Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду