З жовтня 2025 року Сполучені Штати почнуть стягувати нові портові збори з китайських суден. Таке рішення, за повідомленням BBC, має на меті підтримати американське суднобудування та зменшити залежність від Китаю в цій галузі.
Початкова плата становитиме 50 доларів за тонну вантажу та зростатиме на 30 доларів щороку протягом наступних трьох років. Сума збору залежатиме від типу судна й кількості вантажу або транспорту, який воно перевозить.
Для навалочних суден збір розраховуватиметься за вагою вантажу, для контейнеровозів — за кількістю контейнерів. Судна, збудовані в КНР, платитимуть від 18 доларів за тонну або 120 доларів за контейнер, з подальшим щорічним підвищенням.
Окремі умови стосуються суден, що перевозять автомобілі: з них стягуватимуть 150 доларів за кожну машину. Цей збір діятиме лише раз за рейс і не більше п’яти разів на рік.
Водночас деякі категорії суден звільняються від нових зборів. Це, зокрема, порожні кораблі, які заходять у порти США для завантаження масовими експортними товарами (наприклад, вугіллям чи зерном), а також судна, що працюють на внутрішніх маршрутах між американськими портами чи з портами Карибського регіону та територій США. Американські та канадські судна, що заходять у порти Великих озер, також під дію нових правил не підпадають.
У Міністерстві закордонних справ Китаю вже розкритикували ініціативу, заявивши, що вона лише підвищить витрати для американських споживачів і не зможе суттєво вплинути на розвиток суднобудівної галузі у США.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.