У Держспецзв’язку і Мінцифри відповіли, чому Vodafone не поспішає забезпечити генераторами власні станції зв’язку, ексклюзив

07:40, 22 грудня 2022
У відповіді SUD.UA Держспецзв’язку зазначило, що Vodafone шукає генератори на європейському ринку, проте це може бути довгий процес, а у Мінцифри закликали громадян самим допомогти операторам з електроживленням.
У Держспецзв’язку і Мінцифри відповіли, чому Vodafone не поспішає забезпечити генераторами власні станції зв’язку, ексклюзив
Слідкуйте за актуальними новинами у соцмережах SUD.UA

Як відомо, в умовах відключень світла у багатьох клієнтів операторів-гігантів ринку, як Vodafone Україна, зникає не лише можливість користуватися мобільним інтернетом, а й взагалі будь-який зв’язок. Під час відключень електроенергії мобільна мережа стає недоступною на цілому районі, що негативно впливає не лише на звичайних громадян, але й на бізнес.

«Судово-юридична газета» вирішила з’ясувати, які заходи вживає Держспецзв’язку та Міністерство цифрової трансформації, чи проводить обговорення з операторами, щоб вони пришвидшили пошук виходу із ситуації, та чому ці оператори не можуть забезпечити власні станції генераторами потрібної потужності.

Як ми раніше писали, у відповіді заступниці Міністра цифрової трансформації Валерії Іонан на запит «Судово-юридичної газета» зазначається, що громади можуть самостійно допомогти мобільним операторам відновити зв’язок.

«Мінцифри постійно проводяться зустрічі з операторами електронних комунікацій, органами державної влади та бізнесом щодо можливості забезпечення надання послуг мобільного зв’язку та інтернету під час відключення електроенергії. Додатково за ініціативи Мінцифри ОДА та представники бізнесу пропонують операторам електронних комунікацій, зокрема ПрАТ «ВФ Україна» (Vodafone Україна – прим. ред.), приєднуватись до їх потужностей.

При цьому буде дуже корисною допомога громади: якщо є вільний генератор та людина, що може виділяти частину свого часу на його обслуговування, то мобільні оператори можуть підключити до такого генератору, запустивши базову станцію і надавши зв’язок мешканцям.

Таким чином спільно можна зробити покриття ширшим навіть при відсутності світла», - зазначили у Міністерстві цифрової трансформації.

Також там пояснили, що в умовах відсутності електроенергії базові станції зв’язку, за словами мобільних операторів, працюють 1- 4 години на акумуляторних батареях. Цей час міг би бути збільшений при можливості повної зарядки батареї, але внаслідок постійних віялових відключень не вдається забезпечити 25-36 годин підряд електроживлення базових станцій. Після того, як батареї розряджаються, більшість базових станцій вимикається.

«Подальше функціонування можливе лише за умови використання генераторів.

Забезпечення безперебійного живлення обладнання базових станцій за рахунок генераторів є складним процесом, оскільки робота генераторів потребує постійного залучення технічних фахівців для вмикання генераторів після відключення електроживлення, використання палива, охорони та проведення технічного обслуговування.

Для забезпечення якісного мобільного зв’язку в межах країни, необхідні десятки тисяч генераторів та фахівців з їх обслуговування (на власному транспорті). Для підтримки роботи однієї базової станції від генератора необхідно 100 л дизельного палива на добу. Крім того є логістичні складнощі із забезпеченням функціонування значної кількості базових станцій під час відключення електроенергії», - зазначили у Мінцифрі.

Отже, оператор має витрачати свої кошти на забезпечення живлення станцій (з одного боку). З іншого боку, тисячі громадян сплачують за послуги оператора, але не отримують від нього цих послуг.

В свою чергу, заступник голови Держспецзв’язку Олександр Потій у відповіді «Судово-юридичній газеті» зауважив, що «під час проведення нарад обговорювалося питання забезпечення пріоритетного електроживлення технічних засобів електронних комунікацій, а також споруд електронних комунікаційних мереж, у тому числі придбавання засобів генерації автономного електроживлення.

Однак у зв’язку з відсутністю на ринку достатньої кількості такого обладнання наразі операторами зв’язку, зокрема ПрАТ «ВФ Україна» вживаються заходи щодо пошуку постачальників та проведення закупівель на європейському ринку, проте подібний процес в таких масштабах є довготривалим».

Втім, залишається відкритим питання, чому великі оператори не підготувалися до можливих варіантів подій завчасно.

Стосовно питання, чи проводилися наради стосовно виконання операторами мобільного зв’язку, зокрема, Vodafone, Указу Президента електронними комунікаційними послугами в умовах воєнного стану, а також забезпечення громадян України мобільним зв’язком та інтернетом, Адміністрація Держспецзв’язку повідомила, що «за участю представників Адміністрації Держспецзв’язку, Національного центру оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій, обласних військових адміністрацій, представників операторів, у тому числі ПрАТ «ВФ Україна», Нацкомісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку, Інтернет Асоціації України та Української асоціації операторів «Телас» було проведено низку нарад з обговорення необхідних заходів щодо виконання рішення РНБО від 26 листопада «Про забезпечення електронними комунікаційними послугами в умовах воєнного стану», введеного в дію Указом Президента Володимира Зеленського».

Нижче наводимо відповіді уповноважених органів.

Автор: Наталя Мамченко

Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

XX з’їзд суддів України – онлайн-трансляція – день перший
Telegram канал Sud.ua
XX з’їзд суддів України – онлайн-трансляція – день перший
Головне про суд
Сьогодні день народження святкують
  • Олена Кунець
    Олена Кунець
    суддя Сумського окружного адміністративного суду
  • Юлія Бойченко
    Юлія Бойченко
    суддя Запорізького окружного адміністративного суду