Кого позбавлять спрощеної системи оподаткування: пропозиція Кабміну

13:49, 30 июня 2021
Кабінет Міністрів України вніс до парламенту законопроект, який позбавляє спрощеної системи оподаткування окремі категорії фермерів.
Кого позбавлять спрощеної системи оподаткування: пропозиція Кабміну
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Кабінет Міністрів України пропонує позбавити спрощеної системи оподаткування окремі категорії фермерів. Про це йдеться у законопроекті № 5600 про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень.

Чиновники пропонують доповнити Податковий кодекс новими статтями. Зокрема, статтею 2971. Особливості визначення загального мінімального податкового зобов’язання платників єдиного податку пропонується визначити, що «Платники єдиного податку - власники, орендарі, користувачі на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь, а також голови сімейних фермерських господарств, зобов’язані подавати додаток з розрахунком загального мінімального податкового зобов’язання у складі податкової декларації за податковий (звітний) рік».

Форма такого додатку затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування  та реалізує державну фінансову політику.

У такому додатку, зокрема, зазначаються:

кадастрові номери земельних ділянок, для яких визначається мінімальне податкове зобов’язання, їх  нормативна грошова оцінка та площа;

сума загального мінімального податкового зобов’язання, сума мінімального податкового зобов’язання  по кожній земельній ділянці окремо;

загальна сума сплачених платником єдиного податку податків, зборів, платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, пов’язаних з виробництвом та реалізацією власної сільськогосподарської продукції або з власністю та користуванням земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь за рік, що передує податковому (звітному) року;

різниця між сумою загального мінімального податкового зобов’язання та загальною сумою сплачених податків, зборів, платежів.

При цьому різниця між сумою загального мінімального податкового зобов’язання та загальною сумою сплачених податків, зборів, платежів обчислюється шляхом віднімання від розрахованого  платником єдиного податку загального мінімального податкового зобов’язання загальної суми сплачених податків, зборів, платежів, а саме:

єдиного податку;

податку на прибуток від реалізації власної сільськогосподарської продукції;

податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів (чистого оподаткованого доходу) від продажу (реалізації) власної сільськогосподарської продукції (у разі його сплати);

податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів у вигляді заробітної плати фізичних осіб, які перебувають з платником єдиного податку у трудових або цивільно-правових відносинах, з доходів за договорами оренди, суборенди, емфітевзису земельних ділянок, а також з доходів, виплачених у виглядів дивідендів;

плати за землю;

рентної плати за спеціальне використання води (у разі її сплати).

При позитивному значенні різниці між сумою загального мінімального податкового зобов’язання та загальною сумою сплачених податків, зборів, платежів платник єдиного податку зобов’язаний збільшити визначену в податковій декларації суму єдиного податку, що підлягає сплаті до бюджету, на суму такого позитивного значення та сплатити таку збільшену суму єдиного податку до бюджету.

Як стає зрозуміло із законопроекту під мінімальним податковим зобов’язанням  розуміється «мінімальна величина податкового зобов'язання зі сплати податків, зборів, платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, пов’язаних з виробництвом та реалізацією власної сільськогосподарської продукції та/або з власністю та/або користуванням (орендою, суборендою, емфітевзисом, постійним користуванням) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь». На думку Головного науково-експернтного управління (ГНЕУ), пропозиція щодо запровадження оподаткування виробників сільськогосподарської продукції на основі МПЗ виглядає дискусійною з огляду, зокрема, на таке.

Відповідно до законопроекту, не можуть бути платниками єдиного податку четвертої групи «суб’єкти господарювання, діяльність яких відноситься до класів 01.47 (розведення свійської птиці), 01.49 (у частині  розведення та вирощування перепелів і страусів) та 10.12 (виробництво м'яса свійської птиці)». У ГНЕУ відзначили, що встановлення вказаних обмежень стосуватиметься не тільки великих та середніх виробників, які використовують на сьогодні спрощену систему оподаткування, обліку та звітності для сільськогосподарських товаровиробників в Україні (4 група платників єдиного податку) для мінімізації податків, але й може негативно позначитись на малих виробниках, що, у тому числі, може призвести до зниження конкуренції у цій сфері та, як наслідок, зростання ціни на відповідні товари.

Запровадження МПЗ, на думку ГНЕУ, суттєво ускладнить адміністрування та обчислення податків на прибуток підприємств, доходи фізичних осіб, єдиного податку 4 групи, оскільки, зокрема, передбачає не тільки обчислення, власне, МПЗ, але й його зменшення на суму податків, сплата яких пов’язана із сільськогосподарською діяльністю, необхідність ведення окремого обліку доходів та витрат, пов’язаних із сільськогосподарською діяльністю.

На думку експертів, МПЗ спрямоване не на оподаткування доходів фізичних або юридичних осіб, а, скоріш, виступає податком рентного типу. Зокрема, його можна розглядати як окремий різновид оподаткування землі.

Раніше у парламенті зареєстрували проект Закону про правотворчу діяльність.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.

 

Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Telegram канал Sud.ua
Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Павло Григорович
    Павло Григорович
    суддя Окружного адміністративного суду міста Києва