Група народних депутатів з фракції «Слуга народу» та опозиції зареєстрували у Верховній Раді законопроєкт №8045 «про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів щодо приватизації державного і комунального майна, яке перебуває у податковій заставі, та забезпечення адміністрування погашення податкового боргу», яким пропонується спростити процедуру приватизацію такого майна.
Законопроектом пропонується доповнити статтю 92 Податкового кодексу України новим пунктом встановивши, що у разі відчуження у процесі приватизації державного або комунального майна, яке перебуває у податковій заставі, у складі єдиного майнового комплексу державного або комунального підприємства згода контролюючого органу на відчуження такого майна не вимагається якщо договором купівлі-продажу об’єкта приватизації передбачено зобов’язання покупця погасити у повному обсязі суми податкового боргу, у зв’язку з яким виникло право податкової застави, не пізніше шести календарних місяців з моменту переходу права власності на об’єкт приватизації. Наразі продаж такого заставного майна неможливий без згоди контролюючого органу.
При цьому державне або комунальне майно, яке відчужується у складі єдиного майнового комплексу державного або комунального підприємства не звільняється з податкової застави до повного погашення податкового боргу його покупцем.
Проєктом також пропонується доповнити статтю 98 Податкового кодексу та встановити, що у разі продажу у процесі приватизації єдиного (цілісного) майнового комплексу державного або комунального підприємства чи інших об’єктів державної та комунальної власності - покупець зобов’язаний погасити усі борги придбаного ним підприємства – боржника. Разом з тим передбачено, що у разі погашення покупцем суми податкового боргу у повному обсязі та у визначений договором купівлі-продажу в строк, однак не пізніше шести календарних місяців з дати укладення договору купівлі-продажу, штрафні санкції і пеня, передбачені статтями 124 і 129 цього Кодексу, на такі сплачені суми не застосовуються (не нараховуються), а застосовані (нараховані) підлягають анулюванню.
Закон України «Про приватизацію державного і комунального майна» пропонується в свою чергу доповнити положенням про те, що відсутність згоди контролюючого органу на відчуження майна, яке перебуває в податковій заставі, не є перешкодою для продажу єдиного майнового комплексу державного або комунального підприємства чи інших об’єктів державної та комунальної власності у порядку, встановленому цим Законом, та не є підставою для відмови у нотаріальному посвідченні договору купівлі-продажу такого майн. Податкова застава зберігає чинність для покупця об’єкта приватизації і припиняється в порядку, встановленому законодавством України.
Це вже не перша спроба дозволити приватизацію державного та комунального майна, що перебуває в заставі без згоди контролюючого органу. Як повідомляла «Судово-юридична газета» у липні в парламенті було зареєстровано законопроєкт, яким також пропонувалося дозволити приватизацію державного майна, що перебуває у податковій заставі за умови погашення податкового боргу.
Автор: Ярослав Конощук
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.