Гетманцев вніс законопроект щодо змін в оподаткуванні контрольованих іноземних компаній

09:45, 21 жовтня 2022
За його словами, йдеться про звуження критеріїв віднесення до контролюючих осіб.
Гетманцев вніс законопроект щодо змін в оподаткуванні контрольованих іноземних компаній
Слідкуйте за актуальними новинами у соцмережах SUD.UA

Голова податкового Комітету Ради Данило Гетманцев повідомив про реєстрацію законопроекту щодо спрощення адміністрування контрольованих іноземних компаній 8137.

За його словами, законопроект, зокрема, звужує критерії віднесення до контролюючих осіб, спрощує звітність, удосконалює процедуру податкового аудиту та «містить інші норми, яких вимагав бізнес».

Як пояснюють автори, чинні норми законодавства стосовно подачі звіту про контрольовані іноземні компанії та розрахунку суми скорегованого чистого доходу іноземних компаній, що мають бути включені до складу об’єкта оподаткування, за відповідний звітний період передбачають подачу такої звітності разом із щорічними декларацією з податку на прибуток підприємств та декларацією про майновий стан та доходи за такий рік.

Однак на практиці у платників податків виникають значні труднощі щодо ефективного розрахунку відповідних показників, оскільки у багатьох юрисдикціях фінансовий рік, за даними якого формується фінансова звітність, не співпадає із календарним роком. Цей фактор також ускладнює підготовку аудиторських висновків, надання яких у майбутньому є підставою для звільнення контрольованої особи від необхідності подачі первинних документів відповідної контрольованої компанії.

Як наслідок, виникла потреба у перенесенні звітування по контрольованих компаніях на більш пізній термін. Наразі такий підхід вже закріплено законодавцем щодо визначення терміну першої подачі звіту про контрольовані іноземні компанії за 2022 рік.

Окрім того, ряд норм, що врегульовують критерії віднесення платинка податків до категорії контролюючих осіб, є занадто обтяжливими та потребують уточнення.

Також удосконалення потребують процедури податкового аудиту, з метою досягнення більшої чіткого їх проведення та кращої прогнозованості їх результатів для платника податків.

Пропонується зокрема:

  • надання можливості для платників податків подачі звіту про контрольовані іноземні компанії та розрахунку чистого доходу контрольованих іноземних компаній за звітний період разом із відповідною податковою звітністю за наступний рік після звітного
  • уточено критерії віднесення особи до переліку контрольованих осіб, зокрема обмежено перелік пов’язаних осіб, що мають спільний контроль членами подружжя, неповнолітніми дітьми (в тому числі усиновленими) та/або особами, над якими встановлено опіку чи піклування, щодо яких таку фізичну особу призначено відповідно опікуном, піклувальником, прийомним батьком, прийомною матір’ю, батьком-вихователем, матір’ю-вихователькою
  • уточено, що не вважаються контрольованими іноземними компаніями благодійні та громадські організації, а членство в них відповідно не призводить до визнання платника податків контрольованою особою, однак такі обставини мають бути документально підтверджені платником податків
  • удосконалено процедури податкового аудиту щодо контрольованих іноземних компаній, зокрема:
  • уточено, в яких випадках та щодо якої інформації платника податків можуть надсилатись запити, що стосуються контрольованих іноземних компаній
  • зменшено штрафи за несвоєчасне подання платником податків повідомлення про набуття частки в іноземній юридичній особі, утвореній без статусу юридичної особи, або про початок здійснення фактичного контролю за іноземною юридичною особою, або про відчуження частки в іноземній юридичній особі, або про припинення здійснення фактичного контролю над іноземною юридичною особою
  • уточено підстави для проведення документальних позапланових перевірок з питань дотримання вимог Податкового кодексу України щодо оподаткування контрольованих іноземних компаній
  • спрощено порядок розрахунку скоригованого чистого доходу іноземних контрольованих компаній, зокрема виключено окреме коригування доходів та витрат контрольованої іноземної компанії за правилами «витягнутої руки», відповідно до процедур статті 39 Податкового кодексу України, та також, як наслідок, скасовано необхідність подачі відповідної документації з трансферного ціноутворення щодо контрольованих іноземних компаній
  • уточнено, що юридичний чи фактичний контроль щодо контрольованих іноземних компаній визначається станом на 31 грудня відповідного календарного року.

Нижче наводимо порівняльну таблицю.

Автор: Наталя Мамченко

Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

XX з’їзд суддів України – онлайн-трансляція – день перший
Telegram канал Sud.ua
XX з’їзд суддів України – онлайн-трансляція – день перший