У Раді хочуть жорсткіше карати за порушення правил дорожнього руху

17:50, 2 января 2020
Автори законопроекту переконані, що сьогодні відсутній ефективний механізм  фіксації порушень, пов’язаних з недотриманням правил зупинки та стоянки.
У Раді хочуть жорсткіше карати за порушення правил дорожнього руху
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Високі штрафи повинні забезпечити сталеву дисципліну на дорогах. Про це заявив автор законопроекту №2628 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо посилення відповідальності за порушення правил зупинки, стоянки транспортних засобів» народний депутат України Сергій Гривко.

За його словами, сьогодні відсутній ефективний механізм фіксації порушень, пов’язаних з недотриманням правил зупинки та стоянки. Крім цього, незначний розмір штрафів за відповідні правопорушення обумовлює низьку ефективність відповідних положень законодавства.

«Значна частина порушень стосується недотримання водіями вимог щодо заборони зупинки та стоянки у визначених місцях: на відстані до 10 м від перехресть, пішохідних переходів, біля зупинок, в місцях, на яких дозволено зупинку чи стоянку лише транспортних засобів, якими керують водії з інвалідністю або водії, які перевозять осіб з інвалідністю», — підкреслив народний обранець і додав, що вказані порушення ускладнюють дорожній рух на відповідних ділянках, знижують видимість та створюють передумови для інших порушень правил дорожнього руху (ПДР), а отже, створюють аварійну ситуацію.

Відзначається, що у працівників поліції дуже часто виникають проблеми з доведенням самого факту порушення — зупинки або стоянки транспортного засобу в забороненому місці. Причина полягає у тому, що складно чітко визначити та довести, на якій саме відстані від перехрестя (пішохідного переходу, зупинки) знаходиться транспортний засіб порушника.

У пояснювальній записці до законопроекту підкреслено, що, згідно з даними судової практики, застосування працівниками поліції підручних вимірювальних засобів (рулетки) або фіксування на камеру «незначної» відстані від транспортного засобі до перехрестя не знаходять підтримки в судах під час оскарження порушниками постанов про притягнення до адміністративної відповідальності. В результаті значна кількість постанов скасовується судами, і порушники фактично залишаються без відповідальності.

Законодавці пропонують внести зміни до ст. 14-2 та ст. 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП), які покликані спростити працівникам поліції або іншим уповноваженим особам процес фіксації та доказування наявності фактів порушення ПДР щодо зупинки та стоянки у заборонених місцях, а також підвищити розмір матеріальної відповідальності порушників відповідних положень ПДР.

Новаціями законопроекту передбачено, що з метою стимулювання органів місцевого самоврядування наносити нову дорожню розмітку, а також призначати уповноважених осіб на притягнення до відповідальності порушників правил зупинки та стоянки транспортних засобів (створювати відповідні підрозділи) запроваджуються зміни до Бюджетного кодексу України, а саме розподіл адміністративного штрафу за порушення правил зупинки та стоянки транспортних засобів: 30% адміністративного штрафу зараховуватимуться до державного бюджету України, 70% — до місцевих бюджетів (бюджетів міст республіканського, Автономної Республіки Крим та обласного значення, міст Києва та Севастополя, районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад, бюджетів міст районного значення, сільських, селищних бюджетів). Зазначені зміни запроваджуються шляхом доповнення Бюджетного кодексу України відповідними положеннями.

По-друге, пропонується заміна елементу дорожньої розмітки 1.4. ПДР (який позначає місця, де заборонено зупинку та стоянку транспортних засобів) на такий, що буде суттєво виділятись на проїзній частині завдяки своїм розмірам, формі та кольору.

По-третє, опис зазначеного елементу дорожньої розмітки буде визначений безпосередньо в Кодексі України про адміністративні правопорушення (стаття 14-2): у формі трикутників жовтого кольору з основою 1 м та висотою 0,5 м, і завдяки цьому визначенню фіксація та доведеність фактів порушень правил зупинки та стоянки у відповідних місцях буде зведена до необхідності зафіксувати на фотокамеру, відеокамеру або на веб-камеру факт зупинки/стоянки транспортного засобу на відповідному елементі дорожньої розмітки (заїзду його коліс на елемент дорожньої розмітки), тобто в межах відстані 10 метрів до перехрестя або пішохідного переходу і т.д.

По-четверте, пропонується обов’язкове запровадження нанесення відповідного елементу дорожньої розмітки (1.4) в усіх місцях, де згідно пунктів 1.4, 1.10.1, 1.10.2, 1.17 та 2.7 розділу 34 Правил дорожнього руху зупинку, стоянку заборонено, що сприятиме безпеці руху на зазначених ділянках. Новий елемент дорожньої розмітки є більш помітним і здатен ефективніше забезпечити дотримання відповідних правил водіями.

По-п’яте, збільшується міра відповідальності за відповідні правопорушення ПДР.

Раніше «Судово-юридична газета» писала, які обставини не звільняють водіїв від відповідальності за порушення ПДР.

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Telegram канал Sud.ua
XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Марина Гниличенко
    Марина Гниличенко
    суддя Київського районного суду м. Одеси
  • Віктор Панкулич
    Віктор Панкулич
    суддя Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду