Вимога осіб, присутніх у залі під час судового засідання, щодо пред'явлення посвідчення судді є порушенням порядку судового засідання.
Відповідно до ст. 124 Конституції України, правосуддя в Україні здійснюється виключно судами. Делегування функцій судів, а також привласнення цих функцій іншими органами чи посадовими особами не допускаються.
Згідно з ч. 1 ст. 52 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», суддею є громадянин України, який відповідно до Конституції України та цього Закону призначений суддею, займає штатну посаду судді в одному з судів України і здійснює правосуддя на професійній основі. Особа, вперше призначена на посаду судді, набуває повноважень судді після складення присяги судді (ст. 57 Закону України «Про судоустрій і статус суддів»).
Суддя здійснює правосуддя в мантії та з нагрудним знаком. Зразки мантії та нагрудного знака затверджуються Радою суддів України згідно зі ст. 16 Закону України «Про судоустрій і статус суддів».
Ст. 51 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» передбачено, що судді, голови судів та їх заступники, судді у відставці мають посвідчення, зразки яких затверджуються Радою суддів України. Посвідчення судді, голови суду, заступника голови суду, судді у відставці підписує Президент.
Виходячи з зазначеного, можна дійти висновку, що для набуття статусу судді особа, призначена суддею відповідно до Конституції України та Закону України «Про судоустрій і статус суддів», повинна скласти присягу судді та зайняти штатну суддівську посаду в одному з судів України. Отже, у разі виникнення сумнівів щодо того, що особа має право здійснювати правосуддя, громадяни мають право звернутися із запитом до відповідного суду про надання інформації щодо прийняття суддею присяги та про зарахування судді до штату відповідного суду.
Примітка: Учасники процесу та особи, присутні в судовому засіданні, вимагаючи від головуючого судді у справі пред'явлення посвідчення для підтвердження права здійснювати правосуддя, порушують порядок під час судового засідання, виражаючи таким чином неповагу до суду, та внаслідок цього мають притягуватися до адміністративної відповідальності.
Безпосередньо адміністративна відповідальність за прояв неповаги до суду передбачена ст. 185-3 Кодексу України про адміністративны правопорушення. У розумінні диспозиції цієї статті, до об'єктивної сторони вказаного правопорушення відносять наступні діяння:
У випадку вчинення будь-яких з перелічених вище дій суд зобов'язаний ініціювати провадження у справі про адміністративне правопорушення
Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що 8ААС оприлюднив особливості розгляду судами справ, пов'язаних з виборчим процесом. У повідомленні, яке було оприлюднене прес-службою суду, зазначається, що п. 3 ч. 1 ст. 27 Закону України «Про судоустрій та статус суддів» передбачено, що апеляційний суд надає місцевим судам методичну допомогу в застосуванні законодавства.
Крім того, ВРП звернеться до ВРУ щодо недопущення депутатами дій, які підривають незалежність суддів. ВРП розглянула повідомлення судді про втручання в його діяльність.