Нацбанк нагадує, що з 1 січня 2022 року набрала чинності Постанова Правління Національного банку України від 24 грудня 2021 року № 153 (далі – постанова), якою затверджено Положення про ліцензування та реєстрацію надавачів фінансових послуг та умови провадження ними діяльності з надання фінансових послуг (далі – ліцензійні умови). Отже, з початку 2022 року суттєво оновлено порядок ліцензування, реєстрації та умови провадження діяльності з надання фінансових послуг.
Що потрібно зробити надавачам фінансових послуг уже зараз – далі.
Уже до 1 лютого 2022 року всі надавачі фінансових послуг (крім операторів поштового зв’язку) зобов’язані подати:
До 1 липня 2022 року надавачі фінансових послуг повинні забезпечити виконання всіх заходів щодо приведення своєї діяльності у відповідність до нових ліцензійних умов та подати до Національного банку письмове запевнення про це. Детальна інформація щодо заходів, які потрібно здійснити для цього, розміщена тут.
Звертаємо увагу, що звітним роком для виконання вимог ліцензійних умов стосовно щорічного оновлення документів, а саме опитувальника, анкети юридичної та фізичної особи, документів щодо збільшення розміру статутного капіталу, які раніше не вимагалися, є 2022 рік. Отже, обов’язок щорічного подання таких документів виникає у надавачів фінансових послуг, до яких застосовуються вимоги пунктів 497–500 ліцензійних умов, починаючи з 2023 року.
Водночас аудиторські звіти та звіти про надання впевненості щодо річних звітних даних (даних звітності) субʼєкта аудиторської діяльності, який має право проводити обовʼязковий аудит фінансової звітності відповідної небанківської фінансової установи, на виконання пункту 487 ліцензійних умов подаються надавачами фінансових послуг не пізніше 1 червня 2022 року. Інформація стосовно щорічного оновлення інформації відповідно до ліцензійних умов розміщена тут.
Надавачі фінансових послуг також зобов’язані надавати Національному банку протягом 15 робочих днів після виникнення змін та/або доповнень до інформації, яка міститься в:
1) опитувальнику:
2) інформації, яка міститься в заяві про включення до реєстру (реєстраційній картці):
3) правилах добровільного страхування:
4) примірному договорі про споживчий кредит, у частині прав та обов’язків сторін договору:
5) інформації щодо наявності в страховика філій та/або представництв на території іноземної країни:
Зазначаємо, що обов’язок подання вищезазначених документів виникає з 1 січня 2022 року у разі виникнення змін та/або доповнень до інформації, яка в них міститься (має зазначатися/міститися), незалежно від того, чи вони подавалися до Національного банку раніше.
Національний банк наголошує на необхідності неухильного дотримання надавачами фінансових послуг вимог постанови та ліцензійних умов.
Раніше «Судово-юридична газета» писала, що Нацбанк змінив правила ліцензування небанківських установ.
Крім того, НБУ оновив порядок арешту рахунків в інвалюті та банківських металах.
Також НБУ повідомив, як у 2021 році зросли міжнародні резерви України.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook, Viber та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.