У ВР пропонують запровадити всеохоплюючу заборону на рекламу електронних сигарет

12:38, 16 октября 2020
Підставою для такої пропозиції депутати називають аналогічні ініціативи у 39 країнах світу та рекомендації ВООЗ.
У ВР пропонують запровадити всеохоплюючу заборону на рекламу електронних сигарет
kurer-sreda.ru

Депутати Верховної Ради помалу адаптують українське законодавство до сучасних тенденцій у сфері паління – запровадження та поступове підвищення акцизу на вейпи, запровадження  відповідальності за їх продаж неповнолітнім і т.ін. Втім, все ще мають місце законодавчі прогалини. Наприклад, на вейпи не поширюються рекламні обмеження, як на звичайні сигарети. Ініціативу заповнити цей пробіл виявили 7 депутатів зі «Слуги Народу», які зареєстрували у Верховній Раді законопроєкт № 4212.

Зміст законопроєкту

У пояснювальній записці до законопроєкту зазначається, що обмеження рекламних можливостей електронних сигарет викликане потребою зменшити споживання цих пристроїв у короткостроковій перспективі та зберегти здоров’я громадян – у довгостроковій. У мотивувальній частині депутати посилаються на свідчення «окремих науковців» та рекомендації ВООЗ, а також зазначають, що «на сьогодні бракує незалежних досліджень про вплив електронних сигарет на здоров’я». Отже, станом на зараз, такі обмеження – це спосіб перестрахуватися, а не запобігти однозначній загрозі.

З метою зменшення популярності вейпів депутати пропонують встановити ряд заборон, які стосуються електронних сигарет та рідин до них, на розміщення їхньої реклами:

  • На телебаченні та радіо;
  • На сайтах, для доступу до яких не потрібна вікова верифікація;
  • У друкованих ЗМІ, ряді профільних видань, а також в усіх виданнях для дітей та підлітків;
  • На засобах внутрішньої та зовнішньої реклами;
  • На транспорті.

Також забороняється рекламувати вейпи на політичних, освітніх, релігійних та спортивних заходах, а також розважальних заходах для неповнолітніх.

Загалом, ряд дозволених майданчиків для рекламування вейпів обмежуються проведенням спеціалізованих рекламних заходів, на які допускаються лише виробники та гуртові продавці, розміщенням реклами на товарах, які пов’язані з курінням тютюну чи електронних сигарет (запальнички, вейпи та т.ін.), та розважальними заходами для дорослих.

Крім вищезгаданого обмеження майданчиків для розміщення реклами, зміст реклами електронних сигарет також повинен відповідати ряду вимог. Зокрема:

  • Не містити зображення процесу споживання вейпів;
  • Не створювати враження, що електронні сигарети допомагають досягти успіху, вирішити якісь особисті проблеми тощо, а також, що більшість оточуючих курять вейпи;
  • Не заохочувати до куріння.

Також законопроєкт передбачає накладання обмеження на спонсорування заходів виробниками електронних сигарет, а також поширення чи продаж електронних сигарет «у комплекті» з товарами, які з ними не пов’язані. Уся реклама електронних сигарет та рідин для них повинна супроводжуватися текстом «Вживання електронних сигарет шкодить здоров’ю».

Посилаючись на гарантоване Конституцією та законами право людини на охорону здоров’я, депутати зазначають, що внесення цих змін до законодавства матиме позитивний вплив на забезпечення прав людей, а також громадське здоров’я.

Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що у Верховній Раді планують змінити процес відкликання місцевих депутатів та голів.

 Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути у курсі найважливіших подій.

Следите за самыми актуальными новостями в наших группах в Viber и Telegram.
Атестація прокурорів місцевих прокуратур: враження прокурорів від іспиту
Loading...
Сегодня день рождения празднуют
  • Сергей Глазько
    Сергей Глазько
    судья Сумского окружного административного суда
  • Роман Игнатов
    Роман Игнатов
    судья Киевского апелляционного суда
загрузка...