Діти починають їсти більше після перегляду лише кількох хвилин реклами фастфуду або солодощів. До такого висновку дійшли британські науковці, які представили результати дослідження на Європейському конгресі з питань ожиріння у Малазі. Про це повідомляє The Guardian.
У дослідженні взяли участь 240 дітей віком від 7 до 15 років із шкіл графства Мерсісайд. Їм показували 5-хвилинні блоки реклами шкідливої їжі, а також — для порівняння — рекламу, не пов’язану з їжею.
Після перегляду дітям пропонували на вибір перекуси (виноград, шоколадні драже), а потім повноцінний обід з різними стравами. У середньому після перегляду реклами їжі діти споживали на 130 ккал більше: 58 калорій — з перекусів і ще 73 калорії — під час обіду. Це приблизно відповідає двом шматкам хліба.
Ефект не залежав від формату реклами: відео, пост у соцмережі, подкаст чи білборд — діти їли більше в усіх випадках. Більше того, навіть реклама бренду без показу конкретного продукту (наприклад, логотип мережі фастфуду) викликала такий самий ефект.
Докторка Емма Бойленд з Університету Ліверпуля, яка очолювала дослідження, пояснила:
«Це перше дослідження, яке показує, що навіть реклама без конкретного продукту впливає на харчову поведінку дітей. Вони споживали більше не тільки одразу після перегляду, а й за кілька годин — під час обіду. Причому їм не пропонували ті самі страви, що були в рекламі — ефект спрацьовував на будь-яку доступну їжу».
Дослідники закликають уряд Великої Британії посилити обмеження на рекламу фастфуду, адже навіть нові правила, що набудуть чинності в жовтні 2025 року (заборона реклами шкідливої їжі до 21:00 та в інтернеті), все ще мають серйозні «лазівки».
Кетрін Дженнер із Альянсу з питань ожиріння зазначає:
«Навіть після введення заборон бренди зможуть рекламуватися дітям через загальні логотипи, білборди, автобусні зупинки тощо. А діти з надмірною вагою — найвразливіші до такого впливу».
Докторка Гелен Стюарт із Королівського коледжу педіатрів наголосила, що без жорсткіших регуляцій у сфері харчової промисловості подолати кризу дитячого ожиріння неможливо.
У Міністерстві охорони здоров’я Британії відповіли, що нові обмеження мають зменшити кількість дітей з ожирінням на 20 тисяч і принести економічну користь у 2 мільярди фунтів. Там також закликають компанії рекламувати здорові альтернативи в межах дозволених категорій.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.